Sjampo/balsam

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Sjampo/balsam

Post by malap »

Hva bruker dere når dere må vaske rottene deres?

Jeg har en veldig mild sjampo og balsam som jeg bestilte herfra når jeg hadde marsvin: http://shop.gorgeousguineas.com/shampoos-1-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan tenke meg at dette er fint til rotter også?
Malena

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Sjampo/balsam

Post by Troya »

Rotter trenger EKSTREMT sjeldent å bade. Så og si aldri egentlig... Jeg bader aldri mine. Hender de tar seg en dukkert frivillig men det er det.

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Sjampo/balsam

Post by Kesia Madeleine »

Jeg har hatt rotter i 2,5 år og aldri trengt å bade mine. De vasker seg selv og så setter jeg gjerne frem en middels dyp skål og plumpser litt mais oppi. Da dykker de etter maisen og blir våt i samme slengen. Når de er ferdig å spise så sitter de og vasker seg for å få bort vannet :)
Dersom man må vaske dem av forskjellige årsaker så kan en klut med vann fungere greit. Skal man bade rotta i vann så skal en mild dyreshampoo kunne fungere fint.
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Sjampo/balsam

Post by WillyWonka »

Jeg har ved ett par anledninger hatt behov for å vaske et par av mine. Har da brukt en liten dråpe med zalo bare. men som de andre sier her, så er det sjeldent behov for å gjøre det :) De vasker seg selv, og tar ofte en liten dukkert om de har muligheten til det.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Sjampo/balsam

Post by malap »

Ja, sjeldent jeg har badet rotter også (men noen griser seg mer til enn andre). Så møkkete og illeluktende som Majsen var når jeg fikk henne for litt siden (hun er fortsatt møkkete, men ikke like mye), så må hun bades. Jeg har fått en sjampo fra vet nå: DOUXO Pyo Shampoo til uren hud, noen som kjenner til den?
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Sjampo/balsam

Post by Sara Syversen »

Betsy besjet mye på seg på slutten desverre og ble sløv.(Fikk nøye oppfølging av vett. Var ofte på Ryen med henne). Brukte da Men for San med alo vera i fra tropehagen zoo.

Men brukte helst bare en våt fuktig klut på henne. Hadde hun da i en balje med andre små hånkler i og en bøtte med lunket vann ved siden av. Masserte henne først i nakken og fikk lov til det meste da. For dette likte hun best.
Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

utmeldt

Re: Sjampo/balsam

Post by utmeldt »

Når eg vasker rottene mine, og det er velidg, veldig sjelden, bruker eg kun ein fukta vaskeklut, kun vatn, ingenting anna.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Sjampo/balsam

Post by Milla »

Er med på den til Iwonamo :cheer:
Veeeldig sjeldent jeg vasker rottene, da skal de ha sølt noe på seg, har diare, ekstremt skitte.. Bruker da bare klut med varmtvann.
Derimot når vi var midt i med Witney som hadde ett eller annet galt med huden, hun var skitten og klødde seg til blods. Så fikk vi tak i en dyre shampoo som var mild og inneholdt aloe vera, i håp om å lindre kløen mens vi prøvde ut behandlinger... Men jeg er ikke så sikker på hvor mye det faktisk hjalp henne :P
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Sjampo/balsam

Post by Marit Fosen »

Jeg lar det sildre en tynn stråle med vann i passe temperatur i kjøkkenvasken, og vasker dem forsiktig under den . hvis det skulle være nødvendig, noe som er ytterst sjelden. Ingen shampo eller balsam!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Post Reply