Evaluering Oslo Pet Show '15

Moderator: Styret 2019

Ingerid Øksnevad
varamedlem

Evaluering Oslo Pet Show '15

Legg innav Ingerid Øksnevad » 17 nov 2015, 09:25

Hva med å lage en tråd som evaluerer årets Oslo Pet Show? Lettere å evaluere nå før vi glemmer alt vi tenkte på underveis :-)

Så, alle dere som var der, og alle dere som fulgte med fra sidelinjen; Del tanker og erfaringer :-)

minion
Pinky
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Re: Evaluering Oslo Pet Show '15

Legg innav minion » 17 nov 2015, 12:24

Vet ikke hvordan det var på søndag, men etter messa på utstillingen på lørdag tror jeg rottene var utslitt.tror nok det kan være en ide å vurdere å ha med flere rotter,sånn at det er mulig å bytte på at noen får slappe av inninellom. Ellers var det jo hyggelige tilbakemeldinger fra folk som hadde vært å sett på NTF sin stand i fjor,som hadde skaffet seg rotter i ettertid :) tegnekroken og rotteslottet var også veldig populære."Halen på rotta"var grei,men forsvant kanskje litt da denne sto i bakgrunnen? og ikke var noe bra organisert. Forslag til neste gang er en krok/innhegning av f. Eks pleksiglass hvor en voksen kan sitte med rotter og 1-2 unger av gangen. Også kan man også vise små filmsnutter/bilder på prosjektor /tv i i bakgrunn på den ene veggen, som f. Eks burinnredning/ rotter som gjør forskjellige aktiviteter.bla graving i jord,bading, osv. :goofy:

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 17 nov 2015, 22:06

Jeg syntes det var veldig kjekt.

Nå hadde jeg bare to gutter med meg (siden det er det jeg har atm), men merket at siden den ene ikke er vant til å masse folk, blir han litt stresset. Det endte da med at min andre gutt var ute det meste av tiden. Han var helt fantastisk, men også han ble sliten etterhvert, så flere rotter vil nok være en god ting :)

Slottet var en stor hit, så om vi skal dit flere ganger, bør man se om man får til noe slikt en gang til. Vi var den eneste standen som hadde slike aktiviteter for barn, så både det å holde på med rottene og slottet falt i stor smak hos båe store og små, og trykket var så høyt på lørdagen at vi ikke hadde fått gjort stort mer.

Noe jeg har tenkt på.. Jeg vet ikke om vi har noen påvirkning på akkurat det, men den plasseringen vi fikk er ikke helt optimal. Bakom vår stand har de en stor dør som går ut til parkeringen. Dette gir en del trekk.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 17 nov 2015, 23:11

Veldig bra Ingerid, fint å ta med seg andres meninger til neste gang for å gjøres enda bedre!

Tegnebordet og rotteslottet var en super hit så det må definitivt gjøres neste gang, printe ut ganske mange ark for det gikk fort disse arka.

Sett halen på rotta var fin men vi hadde ikke noe god plass å ha den så derfor ble den litt i bakgrunn dessverre.

Definitivt flere rotter, det var så stor pågang at jeg hadde kø fordi barna ville holde og kose på rottene, det ble ganske mye på alle rottene som var med at de var veldig slitne allerede på søndagen, så flere rotter med absolutt.

Bur som rottene kunne være i også var veldig fint, da slapp de å være i reiseburet i tillegg til at besøkende kunne se litt mer på rottene uten at de trengte å bli tatt ut
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Sara Syversen
River avispapir
Sted: Østfold
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 19 nov 2015, 03:14

Små filmsnutter i bakgrunnen hadde jo vært fin reklame. Så får dem sett litt hva man kan finne på med tottene :smile2:

Innhegning var også en kjempefin ide synes jeg Ihvertfall.
Selv om rottene ikke orker å leke akkurat så mye den dagen så kunne man jo ha satt frem en jordboks, rør, gress, maisfisking osv bare for synet sin skyld og at folk kan få litt ideer hva man kan gjøre med dem da også i grunn.

Ellers så det ut som dem fleste barna var veldig glade bare for å kunne stake på dem å hilse på dem på kloss hold [HEAVY BLACK HEART]
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
River avispapir
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 19 nov 2015, 04:14

Når det gjelder noe annet for barna så kan dem eventuelt også fargelegge rottemasker. Eller lage egne fra grå tynn papp. Men man må kanskje sitte mindre å hjelpe dem hvis det kunn er snakk om fargelegging.
Ellers finnes det jo enkle flette hengekøyer man kan sitte å lage med barna eller rotteleker. Mye å ta av der hvis det skal være noe anna.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 23 nov 2015, 05:29

Takker for alle tilbakemeldinger :)

Andre tanker?
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
malap
Betarotte
Sted: Hedmark
Kontakt:

Legg innav malap » 25 nov 2015, 19:09

Jeg har vel ikke så veldig mye mer å tilføye til det andre har nevnt over her, så da trenger jeg ikke skrive så mye :cheesy:
Var innom en tur på lørdag og synes det var veldig fint, aktiviteter for barn trekker jo en del folk. Men jeg er enig i at det bør være flere rotter så det ikke blir for mye for de som er med der.

Ideen om å vise filmsnutter/bilder (kanskje med noe faktaopplysninger på også?) er fin.

Synes Sara har en del gode ideer; lage rottemaske eller andre ting til rotter (enkle hengekøyer/leker) hadde sikkert vært morro for folk.
Og å vise hva slags aktiviteter man kan gjøre med rotter er jo helt supert! Synes de ilder innhegningene de hadde like ved var veldig fine, der hadde de litt diverse saker og ting så folk kunne se. Kanskje bruke det litt som inspirasjon, inne i en sånn plexiglass innhegning?

Hadde det kanskje vært noe å ha litt utstyr/for osv. som man kan selge der, som kan gå til inntekt for foreningen?
Om alle kan bidra med litt, f.eks lage hengekøyer/leker. Også selge RM1 og de rotteselene?
Malena

Sara Syversen
River avispapir
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 25 nov 2015, 21:01

Forslag hvis ikke mange har muligheten til å ta med rotter så kunne det ha blitt satt opp klokkeslett når dem var utenfor buret også eventuelt.

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 25 nov 2015, 23:17

For min del tror jeg ikke at klokkeslett hadde fungert. Ikke alle som er like komfortabel med så masse folk og lukter rundt seg :) Det merket vi jo også på messen :)

Brukeravatar
mily
Webmaster
Sted: Skien/Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav mily » 26 nov 2015, 00:10

Vi var der jo hele lørdagen og så ganske kjapt at man kunne trengt flere rotter så de kunne hatt noen pauser innimellom. Nå var det jo ganske stor stand i år i forhold til i fjor så vi kunne fint hatt med flere bur kanskje et helt RS og vist hvordan rottene våre faktisk bor. Som minion nevner (samboeren min) så kunne vi også ha laget en pleksiglass innhegning der et pr. rotter kunne løpt fritt og barn kunne fått hilst på, der kunne vi feks hatt en jordkasse og noen pappesker å leke i. Prosjektor ideen tenkte vi (samboern og jeg) faktisk på i fjor etter messa. Kunne vært kjekt å vist filmsnutter av rotter i hjemme miljø der de løper rundt, forskjellige rotterom og bur oppsett osv. Med klipp innimellom med informasjon om rotter.

Rottefarging var en stor hit, sette halen på rotta forsvant litt i mengden, samme gjelder vel quizen.

Ellers var det en super lørdag med mange koselige mennesker og søte rotter :)
Hilsen Korse, Aspen, Mew, Bandit, Bib, Miki, Meavy & Link
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia & Echo <3

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 27 nov 2015, 00:08

Tror det egentlig forsvant i bakgrunnen fordi tegningene/slottet og kos med rottene tok det meste av tiden :)

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»