Presentasjon i forbindelse med VALG 2016.

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Presentasjon i forbindelse med VALG 2016.

Legg innav iwonamo » 10 feb 2016, 00:17

Om ikke så lenge vil det bli holdt nytt årsmøte der det vil være mulig å stille til valg for å kunne sitte i NTF styret 2016 :)
Nærmere informasjon om hvor, og når kommer snart.

Om du er engasjert, og ønsker å være med å styre NTF er du velkommen til å stille til valg.
For å kunne stille til valg må du være over 18 år, samt ha hatt gyldig medlemskap i NTF de siste 6 månedene før årsmøtet blir arrangert, og ha vært aktiv på forumet i samme periode :)
Det er mulig å søke om dispensasjon om en ikke oppfyller kravene, send en mail til styret med din begrunnelse.

Dette er en tråd med presentasjon av de ulike vervene og en oversikt over hvem som stiller til valg.
Om du ikke har meldt din interesse fram til nå, er du likevel velkommen til å gi en presentasjon av deg selv og hvilket verv du ønsker å stille til.

Verv til valg ved årsmøtet 2016

Leder - 1 år (fortsettelse av det 2-årige ledervervet)
Trekker i trådene. Har tegningsrett, disponerer foreningens konto sammen med kasserer.

Nestleder - 1 år
Nestleder trekker i trådene når leder ikke er disponibel.

Webmaster - 2 år
Webmaster er ansvarlig for vedlikehold av NTFs nettsider, samt å være administrator av NTFs forum. Kjennskap til Wordpress og/eller phpbb3 er en fordel, alternativt villighet til å google litt. :)
Det er greit å kunne litt om databaser og å være fortrolig med c-panelet.
Webmasteren har også ansvar for backups av NTFs sider og databaser, og oppdateringer av forum.

Redaktør - 2 år
Ansvar for å lage medlemsbladet Gnag som skal ut 4 ganger i året og samle inn stoff til dette. Du bør ha god kunnskap om data og kunne jobbe med tekst og bilder. Redaktøren må kunne generere Gnag som et pdf-dokument, lagre forsiden som jpg bilde og generere medlemslister i xlsx. (xlsx er filformatet i nyere utgaver av excel f.o.m. 2007.)
JPG- bildet av forsiden og PDF skal sendes til webmaster som legger det ut på nettsiden vår.
Ferdig Gnag som én pdf - med forside inkludert - og medlemsliste i xlsx sendes til trykkeriet.
Oppløsningen må være i minimum 300dpi.
Det er viktig at du har kapasitet til å gjøre denne jobben slik at medlemsbladet kommer ut i tide.
De to siste redaktørene har hatt god hjelp av programmene Indesign og Adobe Pro, men oppgavene kan løses ved hjelp av gratisprogrammer på nett dersom man kan bruke disse.
Redaktør kan utpeke en viseredaktør om det er behov og ønske om det.

Sekretær - 1 år
Ansvar for å svare på mail og sende ut velkomstmailer etter hvert som vi får betalende medlemmer.
Informasjon om dette får du fortløpende fra kasserer. Du må oppdatere medlemslister og sende informasjon om nye medlemmer til Redaktør slik at Redaktør kan sende ut Gnag fortløpende til nye medlemmer. Gnag sendes i retur til sekretær dersom det er noe galt med adressaten.
Sekretær må da finne riktig navn og adresse, sende Gnag på nytt, samt oppdatere medlemslisten med riktig navn og adresse.

Styremedlem m/nettbutikk - 1 år
Du må ta imot bestilling fra medlemmene og sjekke at disse er medlemmer. Så må du sende de informasjon om priser på det de har bestilt, inkl. porto, samt opplyse kontonr dette skal innbetales på og hva de skal merke betalingen med. Sjekker konto om innbetaling er gjort.
Når pengene er mottatt på NTFs konto vil nettbutikkansvarlig sende varen. All betaling skal foregå via bank og ikke kontant.
Du må ha mulighet for å oppbevare et lite lager hjemme hos deg selv.
Lageret skal være tørt og varene skal kunne stå der uten å bli ødelagte.
Du er også ansvarlig for, til en hver tid, å ha oversikt over priser på varene (innkjøps- og utsalgspris) og porto ved de forskjellige forsendelsene.

Styremedlem 2- 1 år
Styremedlem 2 og alle andre i styret:
Du må være aktiv på styreforumet og ta på deg forefallende oppgaver etter hvert som det er nødvendig.
Vedtatt på årsmøte 2015: styremedlem og vara jobber for å finne nye kandidater til neste styrevalg.

Vara - 1 år
Tre inn ved forfall i styret
Vedtatt på årsmøte 2015: styremedlem og vara jobber for å finne nye kandidater til neste styrevalg.
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Re: Presentasjon i forbindelse med VALG 2016.

Legg innav iwonamo » 10 feb 2016, 00:33

Eg kan begynne....

Mitt navn er Iwona Osuch, og eg stiller til gjenvalg som sekretær.

Eg er 42 år gammel, bur i Sogn og Fjordane, og jobber som sjukepleiar.
Fekk mine første rotter i 2010, og har vore medlem i NTF sidan 2012.

Eg er opptatt av dyrevelferd, og min store lidenskap er å rehabilitere rotter som har fått dårleg start på livet og/eller lider av sjukdom eller atferdsvanskar. Bortsett frå sjukepleie er læra om sjukdommer og atferd hos rotter ein av mine store interesser, og eg likar å fremme rottefaget samt tale rottene sin sak i lokalmiljøet om det er dyrebutikk, dyrlegekontor eller blant folk flest.
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

Legg innav Marit Fosen » 10 feb 2016, 13:25

Mitt navn er Marit Fosen, og jeg stiller til gjenvalg som styremedlem med ansvar for nettbutikk.

Jeg er pensjonist og bor rett utenfor Haugesund. Jeg fikk mine første rotter våren 2011, og ble medlem i NTF rett etterpå.

Dyrevern er min store hjertesak. Jeg er økonomiansvarlig i Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland, en stor og aktiv avdeling. I privat regi driver jeg med rehabilitering og oppfostring av pinnsvin, noe jeg kan gjøre med god hjelp og sponsing av Karmsund Dyrehospital. Jeg tar også imot fugler til rehabilitering, fugler som er blitt levert inn til dyrehospitalet av forskjellige grunner, og trenger oppfølging. Har også tatt i mot en del omplasseringsrotter, flere med adferdsproblemer.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Brukeravatar
mily
Webmaster
Sted: Skien/Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav mily » 11 feb 2016, 23:51

Hei, mitt navn er Merethe, og jeg stiller til valg som Webmaster, etter oppfordring fra Iwonamo. Bor i Porsgrunn sammen med min samboer Aleksander våre to katter og syv rotter. Til vanlig driver jeg en bokhandel og stortrives med det. På fritiden spiller jeg klarinett og elsker å være kreativ.

Mitt første møte med rotter var våren 2012 da jeg fikk holde et lite nøste, det var kjærlighet ved første blikk og like etter skaffet vi oss to, ble fort fire så seks og på det meste har jeg hatt ni :rottehode: Har vært medlem av NTF siden samme år.

Har alltid vært OVERglad i dyr og vokste opp med hund i barnevogna, har hatt kanin, fisk, gås og hund. Mine besteforeldre hadde også gård så bodde jo selfølgelig der hver sommer da jeg var yngre. Der kunne jeg kose meg med hest, gris og kyr.

Grunnen til at jeg ønsker å stille til valg som Webmaster, i NTF er fordi jeg brenner for alt som har med rotter å gjøre. Og håper jeg kan få være med å gjøre en jobb for NTF i 2016 :rottehode:
Hilsen Korse, Aspen, Mew, Bandit, Bib, Miki, Meavy & Link
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia & Echo <3

Sara Syversen
River avispapir
Sted: Østfold
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 12 feb 2016, 03:40

Hei mitt navn er Sara Syversen, og jeg stiller til Vara etter en forespørsel jeg fikk. Og jeg hjelper gjerne til med det jeg kan [HEAVY BLACK HEART]

Jeg er 30 år og kommer fra Halden og bor her med gubben min og rottenøstene mine. 4 stykk akkurat nå men det blir nok flere snart. Er utdannet institusjonskokk men jeg har blitt ufør dessverre.
I forbindelse med det at jeg ble syk eller da dårligere og ble hjemmeværende så fikk jeg opp interessen for rotter. Startet med rotter høsten 2013 og ble da medlem her.

Har alltid drevet med dyr før også. Både hest (sprangridning), har hatt hund (omplassering/ avlastning), katt, undulat, kanin, drevet med akvarium og mer. Siden jeg var ung jente var jeg alltid den som likte å ta vare på dem dyra andre kanskje ikke ønsket. Og slik har det blitt med rotter også. Jeg er litt svak for de rottetottene som trenger det lille ekstra. Det possitive i det negative at jeg da er mye hjemmeværende er at jeg kan gi dem mye tid og kjærlighet. Jeg brenner sterkt for rottenes vel og ved og er veldig engasjert som kanskje noen her inne har sett. :cheerful:

Jeg er et veldig kreativt/kunsteriskt menneske og liker alltid å lage noe. Så aktivisering og hjemmelagde leker og diverse har jo også da vært noe jeg syntes var veldig artig. Men prøver det jeg kan å fordype meg i rotteadferd å lære meg det jeg kan der også.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 12 feb 2016, 17:29

Hallo Hallo :)

Mitt navn er Veronika og jeg stiller til valg som leder for NTF.

Jeg er 26 år og bor i Bergen. Her jobber jeg som Sykepleier og trives godt med det. På fritiden er jeg aktiv i røde kors hjelpekorps og røde kors ambulansen. Jeg har hatt dyr hele livet (som jeg kan huske). Hund, katter, kaniner, marsvin, undurlater, hamster, ørkenrotter... Fikk mine første rotter i 2010 og har vært medlem her siden da :) Startet med to omplasseringsrotter og det ble raskt flere :P
Har såvidt startet med oppdrett. Hatt to samarbeidskull, men har ennå mye og lære og har det derfor ikke travelt med å få nye kull før kunnskapen sitter godt nok.

Jeg har tidligere vært nestleder i to år, men har hatt ett år med pause grunnet helsen, men er nå på vei tilbake til normalen og håper jeg da vil kunne bidra til at foreningen går videre :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
Vimsy
Alfatryne
Kontakt:

Legg innav Vimsy » 12 feb 2016, 20:39

Mitt navn er Marit Kvitberg, og jeg ønsker også å stille til valg som styremedlem med nettbutikk. :cheerful:

Jeg er 27 år gammel, bor i Buskerud, og studerer bachelor i jus og ledelse.

Mitt aller første dyr var en rotte, og den fikk jeg i 2007. Jeg bodde med ei venninne og vi hadde 4 stk sammen da. Har holdt meg nogenlunde oppdatert på rotter i det lengre oppholdet jeg hadde etter disse. I 2015 fikk jeg på nytt, og ble medlem av NTF samtidig. Interessen fikk blomstre på ny.

Jeg interesserer meg for biologi, og synes genetikk og avl samt helse er interessant. Etologi synes jeg også er meget interessant. Jeg har nå Ceecii rotteri, og har hatt ett kull hittil.

Av andre dyr har jeg hatt akvarium i mange år, og har katter og hunder pr dd.
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Brukeravatar
Hardy Rats
Nettbutikk-ansvarlig

Legg innav Hardy Rats » 08 mar 2016, 21:08

Mitt navn er Kristin Bruton og jeg stiller til valg som styremedlem.
Jeg er 24, bor på Ytre Enebakk, og bor med min samboer, 2 katter og 3 (snart 6) rotter.

Jeg har en bachelor i dyrebiologi fra Oxford Brookes University, og nå studerer jeg til å bli dyrepleier på NMBU (Jeg blir ferdig nå i juni). Jeg har hatt rotter i 2 år, men har hatt alt mulig slags andre dyr fra jeg var bitteliten. Foreldrene mine drev med hundeoppdrett da jeg var barn, og jeg har tatt den interessen med videre, og har derfor planer om å starte et rotteoppdrett. Jeg har vært dyrepasser i Kristiansand Dyrepark i totalt 5 sesonger (ca 15 mnd til sammen), har hospitert i diverse dyreklinikker, og jobbet et år i dyrebutikk. Mitt største problem er at jeg har en del eksamener, og må derfor fokusere mye på skolen den neste tiden, men fra og med sommeren er jeg ledig og villig til å bruke mye tid på NTF :)
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

Caku
Redaktør

Legg innav Caku » 16 mar 2016, 23:18

Hei!
Mitt navn er Camilla Kuhn og jeg stiller til valg som redaktør for Gnag. Jeg er 40 år, bor i Nittedal med mann, to barn, 10 rotter og mange andre dyr. Jeg har hatt rotter til og fra siden jeg var fjortis på slutten av 80-tallet, i begynnelsen én og én, slik man trodde var riktig den gang, senere større flokker. Nå starter jeg så smått opp med oppdrett, og ønsker å gjøre en innsats for NTF.

Jeg jobber til daglig som barnebokforfatter og illustratør, og gjør layout, omslag og sats på egne bøker, og av og til andres. Jeg er i tillegg til illustratør utdannet grafisk designer, kan jobbe i Indesign, og har bl.a undervist i 5 år i webdesign og designrelatert programvare og kode (Photoshop, Dreamweaver, Flash, html, CSS).

Jeg har noen verv innenfor fagfeltet mitt også, bl.a sitter jeg i redaksjonsrådet for Tegnerforbundets tidsskrift Numer, og sitter i NBU´s litterære råd og vurderer barne og ungdomsbøker for stipender, priser osv.

Jeg har ikke vært særlig aktiv her på forumet, men her er jeg altså!

Sammi
Nestleder

Legg innav Sammi » 17 mar 2016, 00:35

Hei!
Mitt navn er Samantha (Sammi), og jeg stiller til valg som nestleder.
33 år, bor i Nittedal. Brenner for dyr og dyrs rettigheter, og har mitt eget private sanctuary for kjæledyr. Det er forskjellige grunner til at de kommer hit, men felles for alle er at de måtte ha nytt hjem, og alle har fått det mye bedre her enn der de var tidligere. Nå bor det ca 30 rotter, 2 kaniner, 6 ørkenrotter, 1 hund og 2 hamstere her. Har tatt til meg over 70 rotter, og finner også hjem til dyr jeg ikke kan ta inn selv. Bare i år har jeg bidratt til at ca 35 rotter har fått gode hjem, utover de 15 jeg har tatt selv. Er også frivillig i NOAH- for dyrs rettigheter.
Saving one animal will not change the world, but it will change the world for that one animal.

Gå tilbake til «Informasjon fra styret»