Farvel, Hoyst!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Farvel, Hoyst!

Post by Hoyst_87 »

Da har enda en flott rotte gått bort. Hoysten min, den ene av de 2 første rottene jeg hadde, ble avlivet i går, ca 2 år gammel. En flott gutt, albino.

Kjempefint gemytt på ham, fram til han begynte å bli dårligere, da ble han gretten og aggressiv. Fordi han var såpass gammel valgte jeg avlivning framfor kastrering. Også fordi aggressiviteten kom plutselig, og var en tydelig personlighetsendring, som jeg tok som et tegn på at noe plaget ham.

Han var en flott gutt, alltid rolig og sindig, snill mot nykomlinger, og trøstet meg dersom det var noe. Sov i hetta mi om kveldene, så jeg ikke fikk lagt meg, for da måtte jeg ha vekket ham.. :)

I går, for første gang, lå han helt stille i fanget mitt og lagde koselyder mens jeg klappet ham, før vi dro for å møte veterinæren/læreren min.

Han har nok nå, endelig, fått møte igjen sin bror Storm, som jeg tror han savnet mye etter at Storm dro til ostemarkene pga kraftig luftveisinfeksjon.

En dag får jeg nok se ham igjen! Men allerede nå savner jeg øynene hans, og at han vasket fingrene mine når jeg stakk hånda inn i buret..
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

:cry:

Hvor kom navnet hans fra?
Maria H.

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

å nei! :( Kondolerer. Etter hva du har fortalt var Hoyst en rotte med mye persolighet og sprell. Kondolerer :cry:

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Hade bra Hoyst :cry:

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

:( Kondolerer så mye. Jeg har fått med meg at han var svært spesiell.

Hvil i fred, Hoyst. Håper du har det bra der du er.
Og hils jentene fra meg. :)
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Navnet hans kom fra da jeg var i Brønnøysund og så på hvor slekta kom fra, der var det så mange fine steder.. Så sto jeg og så utover havet, var striregn og ganske sterk vind.. Så fant jeg ut at en dag skal jeg ha en hund og en hest som heter Storm og Høyreist. Men så fant jeg ut at Høyreist ble litt vanskelig, så da forandret jeg det til Hoyst. Så det er funnet opp helt selv.. :)

Men siden jeg da fikk meg to rotter samme høst, så ble det til at de fikk navnene i stedet. De het egentlig Osiris og Anubis, men jeg syns det var litt vanskelige navn, så jeg byttet.. :)

Ja, han var en spesiell kar, og har en helt spesiell plass i hjertet mitt ennå. :) Har ikke tall på hvor mange ganger han har vasket hendene mine når jeg var nedtrykt og trist.. :) Lille pusen min.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

kondolerer!! :(

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Kondolerer. Alle her inne "kjenner" vel Hoyst etterhvert, du har jo skrevet endel om den spesielle gutten :D Lykke til på den andre siden, Hoyst!

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Hehe, ja, jeg har jo det.. :) Huff, først nå kommer tårene.. :roll: Takk, alle sammen.. :) Godt å vite at en har folk i 'nærheten' som også bryr seg om rotter.. Er ikke så mange her jeg er... :P

Menmen. Jeg får bare håpe på, at når jeg flytter fast et sted, der jeg har litt bedre inntekt(les: om noen måneder eller noe sånt), skal jeg få meg en liten PEW-gutt til.. :) Håper jeg. Det er rart uten det hvite fjeset med de rosa øynene tilstede.. :(

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Far vel til ostemarkene, Hoyst, og vær grei med Spinus og Tommeliten! :cry:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

[quote="liten PEW-gutt til.. :) Håper jeg. Det er rart uten det hvite fjeset med de rosa øynene tilstede.. :([/quote]

Når en er inne på det: Er det noe genetisk som gir PEW, eller dukker de bare opp i et hvilket som helst kull? Uansett fargesammensetning av foreldre?

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Fra NTF sine sider, Rottevarianter wrote:Pink eyed white (PEW)
Kalles også Albino. Helt hvit pels uten noen fargede flekker. Øynene er rosa. PEW er en recessiv variant, og er helt hvit i både agouti- og non-agouti-utgaven.
Genetisk betegnelse: AA cc, Aa cc og aa cc
:les:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Ok, takk skal du ha! Har hatt kull med en PEW selv, som jeg selvfølgelig beholdt,de er såå nydelige!Han ble ca 2 år, så ble han avlivet pga aggressivitet, beit både meg og ene dattera mi etter å ha kommet seg ut og var byttedyr på rømmen i 11 dager før jeg fant ham igjen en kveld i gården til naboen... Men var både frisk og fin ellers...

Locked