jeg skal kjøpe meg rotter nå om et par dager.
Først ville jeg ha hannrotte... men da jeg tittet på dem i dyrebutikken var de langt i fra like morsomme som jentene... Så nå har jeg lissom litt lyst på jenter:)
spørsmålet er da:
er jenter like viltre og har de lik adferd som ørkenroter... For de er for viltre synte jeg-.. Jeg vil ikke ha en som er for lat lissom, men ikke en som er så vill at man ikke kan kose med den heller.
Veit det e rlitt opp til hver enkelt rotte... men generelt lissom:p
Hvor villtre?
Moderator: Moderatorer
Har hatt ørkenrotter selv, og ingen av mine 4 jenter er på langt nær så turboer som de var. De har ikke alltid så stor tålmodighet til å ligge i ro å kose som jeg har hørt at gutta kan ha, men nå har jeg aldri hatt gutterotter så akkurat det vet eg ikke.
Men mine jenter kommer da opp å hilser på, slikker litt, kryper en tur ned i genserhalsen for å ta en blund og er veldig glade i å få være med på tur inni jakka:)
Men jeg skal inrømme at jeg også kunne tenkt meg en ordentlig stor og kosen gutterotte
Men mine jenter kommer da opp å hilser på, slikker litt, kryper en tur ned i genserhalsen for å ta en blund og er veldig glade i å få være med på tur inni jakka:)
Men jeg skal inrømme at jeg også kunne tenkt meg en ordentlig stor og kosen gutterotte

-
- Sover i do
-
- Sofaspiser
- Kjønn: Kvinne
hvorfor absolutt ikke i dyrebutikk???
Jeg har selv omplasserings rotter, men har hatt masse dyrebutikk rotter og. Har vel egentlig best erfaring med dem på gemytt, helse osv. omplasserings rottene aner du stortsett ikke hvordan har hatt det(hvorfor blir de omplassert, storsett fordi ikke eier gidder mer)
kjøpte tre gutter i en dyrebutikk (de tre første rottene mine) de var så kjælen og absolutt bitefri. hun som hadde ansvar for gnagerene hadde gjort en fantastisk jobb med dem.
Guttene blir mest kjælen og er vel de jeg synes er mest kos med fordi de er så rolig. jentene kan være en ordentlig propell..
Men skal jeg ha rotter må det bli jenter for gubben klarer ikke lukten av guttene. de lukter nemlig ganske sterkt.
Jeg har selv omplasserings rotter, men har hatt masse dyrebutikk rotter og. Har vel egentlig best erfaring med dem på gemytt, helse osv. omplasserings rottene aner du stortsett ikke hvordan har hatt det(hvorfor blir de omplassert, storsett fordi ikke eier gidder mer)
kjøpte tre gutter i en dyrebutikk (de tre første rottene mine) de var så kjælen og absolutt bitefri. hun som hadde ansvar for gnagerene hadde gjort en fantastisk jobb med dem.
Guttene blir mest kjælen og er vel de jeg synes er mest kos med fordi de er så rolig. jentene kan være en ordentlig propell..
Men skal jeg ha rotter må det bli jenter for gubben klarer ikke lukten av guttene. de lukter nemlig ganske sterkt.

Et liv uten dyr er ikke noe liv
-
- Gammelrotte
Jeg har hatt jenter og de er ofte litt av en underholdning, men de fleste tar seg tid til litt kos også. Tror det er ganske individuelt hvor aktive de er og hvor kjælne de er, uannsett om det er hanner eller hunner. Generelt så blir vel de fleste rottene roligere med alderen.
Hvis du vil kjøpe i dyrebutikk så pass på at hunnrottene ikke står eller har stått sammen med hannrotter etter at de har fyllt 5 uker. Da kan de være drektige.
Du kan også se om det er noen omplasseringsrotter i nærheten av deg, akkurat nå har jeg talt over 120 rotter som trenger et nytt hjem. Se på linken i signaturen min.

Hvis du vil kjøpe i dyrebutikk så pass på at hunnrottene ikke står eller har stått sammen med hannrotter etter at de har fyllt 5 uker. Da kan de være drektige.
Du kan også se om det er noen omplasseringsrotter i nærheten av deg, akkurat nå har jeg talt over 120 rotter som trenger et nytt hjem. Se på linken i signaturen min.

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Rotter fra dyrebutikk vet du som oftest ikke hva har i genene. Men selvfølgelig er det omplasseringsrotter du ikke vet hvordan har hatt det, men da har du muligheten til å spørre og kanskje den tidligere eieren vet litt om foreldreneMac dyregod wrote:hvorfor absolutt ikke i dyrebutikk???

*Med vennlig hilsen Erica Malene*
-
- Sofaspiser
- Kjønn: Kvinne
Ja!Mac dyregod wrote:omplasserings rotter kan likesågodt være en butikk rotte... Synes det "butikk rotte hysteriet" er litt overdrevent jeg da
Men hvis man vil vite så mye som mulig om rotta annbefaler ihverfall jeg å finne en omplasseringsrotte som eieren vet litt om

*Med vennlig hilsen Erica Malene*