Hva synes dere om å selge rotter via QXL? Har sett noen som gjør det, og må si jeg reagerte ganske kraftig på det - særlig når det ikke står noe om at eier vil se an budvinneren før han/hun får rottene. Er det da slik at budvinner får rottene uansett? Vet noen noe om hvordan det funker?
Er det virkelig en forsvarlig måte å omplassere rottene sine på? Selv synes jeg at det skurrer veldig.
Dette er hva QXL sier om å selge dyr via auksjonen:
Ved salg av dyr anbefaler vi på det sterkeste at dyret ikke gis bort uten forbehold og at spesielle forbehold fra eier om å se an budvinners skikkethet antydes i beskrivelsen. Dette for å redusere risikoen for at dyret får en ny eier som ikke er skikket til å ta over ansvaret.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
Jeg synes egentlig det er helt forkastelig. Men, så var jeg jo også så heldig å få kjøpt 4 voksne rotter, 2 bur, og 7 rotteunger(på 10 dager!!!) for 80 kr der da. Så på en måte var jeg jo heldig. Selv om det ble fryktelig mye styr med rotteungene og greier. Og selv om de to hannene har litt atferdsproblemer(som først har vist seg i det siste). Så akkurat det var jeg fornøyd med. Men egentlig skulle jeg jo ikke ha flere rotter på det tidspunktet jeg kjøpte dem, jeg bød jo mest fordi denne andre personen som bydde på dem ikke virket så seriøs(og det sier vel kanskje seg selv da denne sluttet når jeg kom opp i 80kr), og fordi jeg syntes synd på rottene.
Men, det er forkastelig å selge både rotter og andre dyr over nettauksjon. Man har absolutt ingen kontroll på hvor de havner, hva slags hjem de får, eller hvordan de blir behandlet. Kun useriøse mennesker som ikke tenker så mye over dyrenes beste, selger dem der.
(selv om de jeg kjøpte av, var veldig hyggelige mennesker som var veldig glade i rottene sine. Kunne ikke ha dem lenger pga guttungen var blitt allergisk. Men fremdeles utrolig ugjennomtenkt av dem å selge over auksjon)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Har sett det selv og jeg liker det ikke... Er tre små rotter som auksjoneres bort nå snart... Skjønner ikke at det ikke er bedere å legge ut en annonnse på dyrenett eller finn.. Du har ihvertfall kontroll over hvem som får overta dyret..
Sedra wrote:Har sett det selv og jeg liker det ikke... Er tre små rotter som auksjoneres bort nå snart... Skjønner ikke at det ikke er bedere å legge ut en annonnse på dyrenett eller finn.. Du har ihvertfall kontroll over hvem som får overta dyret..
Ja, ikke sant. Ser ikke poenget i å auksjonere dem bort på QXL. Man har jo dyrenett, finn.no, zett, Juliannes omplassering, omplassering.no og mange andre steder hvor det går an å annonsere at man har rotter til omplassering. Så hvorfor i alle dager selge dem til høystbydende på en auksjon? Det får det til å virke som om man selger en vare, og ikke levende vesener. Og om man bestemmer deg for å se an budvinneren før man selger rottene, så ser jeg likevel ikke poenget. Da får man bare én person å vurdere, i stedet for å annonsere et sted hvor man kan få velte seg i henvendelser.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
Frister å kjøpe alle de tre hann rottene som er til salgs der nå... De befinner seg i jessheim, og personen som selger de er villig til å kjøre litt virker det som.. Men så er det det å ha tid, plass og penger da.. Tre rotter til... Pluss at jeg muligens får ei rotte fra danmark...
50kr for en rotte er veldig billig syntes jeg..