reagerte på rotteopptak

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
vampie

reagerte på rotteopptak

Post by vampie »

lot nettopp ene rotta mi få høre det øverste rotteopptaket som er på lyd- og bildesiden her. og nå virker hun nesten redd! hun sitter helt stille på skulderen min og skjelver. isted satt hun nedi genseren min. vanligvis løper hun rundt hele tiden og sitter aldri stille. hva var det for noe skummelt de rottene prata om som skremte henne slik hva? :lol:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ser at ingen andre har svart på innlegget ditt, og jeg vet heller ikke om jeg kan gi deg noe riktig svar...

Rotter kommuniserer jo ved hjelp av disse lydene, så de hører hverandre, men jeg vet ikke hvordan lyden høres ut for dem når den blir forvrengt av PCen...

Vet ikke om noen andre her inne har erfaringer?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Tviler på at rotta forsto hva som ble sagt - lydklippet er nemlig tatt opp med flaggermusdetektor og frekvensforskjøvet. I tillegg har jeg mine tvil om de lydene vi hører i klippet faktisk er lyder som rottene lager eller som har blitt generert av andre ting. Og lydene er uansett forvrengte, så selv om det var rottenes lyder som ble fanget opp vil ikke det høres ut som rottelyder for rottene.

pointless

Post by pointless »

tenk om rottene sitter å prater dritt om eierene og sånt da... "øyh, så du den toppen a tok på seg i dag eller??" "jaa, lite stygg topp da!" :mrgreen:

Locked