Vanskelig å få tak i?
Moderator: Moderatorer
Vanskelig å få tak i?
Heisann;D Jeg har to rotter. Og det jeg lurer på er:
- Når dere har rottene ute, løpende på gulvet osv. har dere vanskeligheter med å få tak i dem igjen når de må inn i buret?..
For hu ene mi ender til slutt inn under sofan, så jeg må bruke lengre tid på å få henne tilbake, enn det hun har kost seg utpå der.
Det er riktig irriterende. Den andre rotta er grei å få tak i..
noe jeg kan gjøre?
- Når dere har rottene ute, løpende på gulvet osv. har dere vanskeligheter med å få tak i dem igjen når de må inn i buret?..
For hu ene mi ender til slutt inn under sofan, så jeg må bruke lengre tid på å få henne tilbake, enn det hun har kost seg utpå der.
Det er riktig irriterende. Den andre rotta er grei å få tak i..
noe jeg kan gjøre?
-
- Gammelrotte
Lær dem at når du f.eks lager en lyd så betyr det at de får godteri, da vil de som oftest komme løpende når du lager denne lyden. Dette har jeg gjort med jentene, noe som er veldig praktisk!
Hver gang du gir dem noe godt, så lag lyden. Etter hvert vil de forhåpenligvis forbinde lyden med at de får noe godt fra deg.
Hver gang du gir dem noe godt, så lag lyden. Etter hvert vil de forhåpenligvis forbinde lyden med at de får noe godt fra deg.
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Jeg har aldri rottene mine på gulvet.Kan tenke meg at spesielt de unge kan være vanskelig å få tak i der
Har buret på en stor benk\disk med sofa og lite bord ved siden av.Har et "katteklorestativ" oppå disken,pluss litt krukker,tepper o.a.Der hopper de rundt når burdøra er oppe og går selv inn igjen.Faktisk har jeg luken åpen det meste av dagen,men de ligger mest inne i buret lell.De går aldri ned på gulvet
Blue som er min eldste og født ca.25.sept. har ikke vært på gulvet en eneste gang.Dette syns jeg er kjempegreit!Størst stas er det når jeg er i sofaen,da øker tempoet betraktelig og det blir full galopp! 

har prøvd det med lyd.. Rottene mine er kanskje ikke så inteliligente, for de forbinder det ikke med godteri, selv om jeg har laget samme lyd siden de kom hit forrige sommer...
("Uheldigvis") har jeg ikke et bur som kan stå oppå et bord.. jeg har laget bur selv av et skap, og det står helt nedtil gulvet.. skulle bare ønske jeg kunne hatt dem på gulvet, for mamma vil ikke ha dem i sofan.... (fant nettopp ut at den ene rotta har ganget hull i sofaputen:S)
("Uheldigvis") har jeg ikke et bur som kan stå oppå et bord.. jeg har laget bur selv av et skap, og det står helt nedtil gulvet.. skulle bare ønske jeg kunne hatt dem på gulvet, for mamma vil ikke ha dem i sofan.... (fant nettopp ut at den ene rotta har ganget hull i sofaputen:S)
Jeg har ikke problem med å få tak i mine...de får ikke väre i stua så ofte siden det er for mye ledninger og sånn. Men er det noen som forsvinner under sofan så kommer de fram når jeg "roper".
Ellers pleier de få väre ute på kjökkenet siden det er litt tryggere der.
Når de har fått väre ute en stund og morsjonert seg, henger alla på meg og vill kose...så da er det jo bare å reise seg opp og gå till buret
Ellers pleier de få väre ute på kjökkenet siden det er litt tryggere der.
Når de har fått väre ute en stund og morsjonert seg, henger alla på meg og vill kose...så da er det jo bare å reise seg opp og gå till buret

Mvh. Ann E.
Det er desidert den beste delen med rotteholdBabbett wrote: Når de har fått väre ute en stund og morsjonert seg, henger alla på meg og vill kose...så da er det jo bare å reise seg opp og gå till buret

Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
2 av mine rotter er fortsatt vanskelige og få tak i når dem er ute og løper rundt og gjemmer seg.
Dessuten har dem aldrig likt og bli løftet opp.
Men jeg fant tilfeldigvis ut at dem liker morgenkåpen min.
Den er varm og myk.
Så hver gang jeg vil få tak i dem så tar jeg frem morgenkåpen min og en godteribit.
Da tar det ikke mange sekunder før hun løper inn i morgenkåpen og jeg kan slippe henne inn i buret.
Dessuten har dem aldrig likt og bli løftet opp.
Men jeg fant tilfeldigvis ut at dem liker morgenkåpen min.
Den er varm og myk.

Så hver gang jeg vil få tak i dem så tar jeg frem morgenkåpen min og en godteribit.
Da tar det ikke mange sekunder før hun løper inn i morgenkåpen og jeg kan slippe henne inn i buret.

Mine rotter: .
R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck
R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck
Jeg har alltid hatt hannrotter og de har vært enkle å få tak i. Når jeg satte meg ned på gulvet hoppet de opp i fanget mitt.
Nå har jeg to hunnrotter, de er helt umulige. Har ikke sjangs til å få tak i dem nei. Jeg må bare vente til de går inn i buret sitt selv.
De pleier å gå løs på lekerommet til sønnen min. Enkelte ganger har de gått der i flere dager før jeg endelig har fått tak i dem. Skikkelig rampete små frøkner. Neste gang tror jeg det blir hannrotter, da jeg har bedre erfaring med dem
Nå har jeg to hunnrotter, de er helt umulige. Har ikke sjangs til å få tak i dem nei. Jeg må bare vente til de går inn i buret sitt selv.
De pleier å gå løs på lekerommet til sønnen min. Enkelte ganger har de gått der i flere dager før jeg endelig har fått tak i dem. Skikkelig rampete små frøkner. Neste gang tror jeg det blir hannrotter, da jeg har bedre erfaring med dem

Hehe. Ja... De er jo litt mer rolige...
Det var det som skjedde hos oss også skjønner du..
Mi søster mistet henne på gulvet, og er egentlig litt redd for å ta i henne, så rotta løp to dager rundt på gulvet, til jeg kom hjem fra oslo......
var et par av klærne mine som var tygd litt på da...:S
- Men det med en kjent ting å løpe inn i kan kanskje være litt greit jah...
Har et lite hus de liker... så får teste det...
hvor mye koster de tå kastrere en hann egentlig?
Det var det som skjedde hos oss også skjønner du..
Mi søster mistet henne på gulvet, og er egentlig litt redd for å ta i henne, så rotta løp to dager rundt på gulvet, til jeg kom hjem fra oslo......
var et par av klærne mine som var tygd litt på da...:S
- Men det med en kjent ting å løpe inn i kan kanskje være litt greit jah...
Har et lite hus de liker... så får teste det...

hvor mye koster de tå kastrere en hann egentlig?
Jeg har tre hunnrotter og den eldste er lett å få tak i, den mellomste litt vanskelig og den yngste veldig vanskelig. Kansje noe med alder å gjøre.
Det jeg har laget...vel, laget og laget fru Blom,er en pappeske som jeg har klippet "dør" og vinduer i og lagt inn endel avispapir og diverse gamle filler de koser seg med. Dette blir et slags hobbyrom,eller Rotteslottet som det heter her, for rottene og hvis det er vanskelig å få tak på dem setter jeg bare pappesken i nærheten der de er og etterhvert finner de veien inn i den og koser seg der. Da er det mye lettere å få tak i dem og putte dem tilbake i buret sitt.
Det jeg har laget...vel, laget og laget fru Blom,er en pappeske som jeg har klippet "dør" og vinduer i og lagt inn endel avispapir og diverse gamle filler de koser seg med. Dette blir et slags hobbyrom,eller Rotteslottet som det heter her, for rottene og hvis det er vanskelig å få tak på dem setter jeg bare pappesken i nærheten der de er og etterhvert finner de veien inn i den og koser seg der. Da er det mye lettere å få tak i dem og putte dem tilbake i buret sitt.

Ha en deilig dag med mange bartenuss.