rotter og hunder

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
vampie

rotter og hunder

Post by vampie »

sviremor har en terrier og hun ble helt galt da hun luktet at det hadde vært rotter i huset. snuste i hele huset for å finne dem slik at hu kunne ete dem :P hver gang vi besøker terrieren snuser hun ekstremt mye på oss pga rottetisslukt på klærne våres. reagerer alle hunder på rottelukt eller gir de fleste blaffen? er det bare terriere som er spesielt interessert i dem eller hva?

kittykatt

Post by kittykatt »

hehe..
Terrier og en annen liten rase ble avlet fram som "rottejegere" etter hva jeg har lest, så det er nok derfor han blir så vill når han lukter rotter. Jeg ville ikke latt rottene være sammen med han nei!
Men mange andre hunderaser ser ut til å gå godt overens med rotter

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Det fins jo også mange nysgjerrige hunder som kanskje lurer på hva slags rart vesen det er som lukter så rart.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

kittykatt

Post by kittykatt »

klart det gjør det. Men i boken "tamrotter" fra cappelens, sto det at terrier var rottejeger og ikke passet bra sammen med rotter :P
Har dere forresten lest det der om at chihaua er rotte ikke hund? O.o

Shelly

Post by Shelly »

Har dere forresten lest det der om at chihaua er rotte ikke hund?
Hahahaha - det hadde ikke kommet som et sjokk!

Man kan jo lære opp hunder til å være tolerante mot ganske mye, men jeg hadde ikke stolet på terriers, siden de var somsagt avlet frem spesielt for å jage rotter på bondegårder. På den andre siden så har vi noen her på forumet som har hatt hunder (og t.o.m katter) og rotter sammen, men jeg synes det er en litt for stor sjanse å ta.

Amanita

Post by Amanita »

kittykatt wrote:Har dere forresten lest det der om at chihaua er rotte ikke hund? O.o
--> VG gikk på nettbløff

kittykatt

Post by kittykatt »

:lol: hehe, tenkte det var litt rart det der jah.. Hvordan skulle de liksom avlet frem en slik rotte? O.o

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Heheheh! Har dere lest siden som VG ble lurt av? http://www.watleyreview.com/2004/052504-3.html
Den er ganske godt skrevet, men etterhvert som du leser blir det mer og mer horrible påstander. Ganske morsomt! Ikke bare er Chihuahua en rotte, men Shih Tzu er en røyskatt, og Yorkshire Terrier er en due!

Men, jeg har jo også mistenkt Chihuahuaen lenge. Mormor hadde en sånn, og jeg brukte å bære henne rundt på skulderen i min gamle pønkeperiode. Litt kult med en stor hvit liksomrotte :D

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Heidi wrote:Mormor hadde en sånn, og jeg brukte å bære henne rundt på skulderen
Altså hunden, ikke mormor :D

9na

Post by 9na »

den ene hunden min er faktisk veldig glad i rottene og marsvina,hun lar de krype over hele seg uten at hun bryr seg,kan gjerne legge seg til å sove når dem vandrer rundt på henne,men jeg passer selvfølgelig godt på da.
Tror mange jakthundraser reagere på slike dyr..ser bare på cocker spanielen min,hun kan ikke være i samme rom som gnagerene uten at hun blir helt vill..så kommer nok litt an på om det er jakthund eller ikke tror jeg ja..

vampie

Post by vampie »

skal levere rottene ikveld hos noen som er så snille å passe rottene mens vi er på ferie. hun har en husky så vi får se hvordan hun reagerer på rottene :wink:

Locked