Rotter og musikk ??

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Rotter og musikk ??

Post by Alvrina »

Hei.

Jeg har lest i en bok at rotter elsker at det er stille rundt de og at de hater støy, Men i en annen bok står det at rotter elsker musikk bare det ikke er for høyt..

Så spørsmålet er da, Hva av dette stemmer ??

Rottene mine er vant til musikk , da jeg hører på musik ofte.

Og er det sant at rotter elsker klassisk/ Celtisk musikk ??


Det gjør i allefall mine....

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Det er visst noe sant i begge deler, rotter liker ikke støy og høy musikk, men lav musikk er vel greit... Men selfølgelig vil de ikke ha musikk hele tiden, de vil jo også ha det rolig en gang.
Jeg har også hørt at de liker best klassisk musikk, spesielt Mozart. Og jeg tror at det stemmer: Mine elsker denne musikken. :D

Shelly

Post by Shelly »

Jeg leste en artikkel som viste at rotter blir faktisk mer intelligente av å høre på Mozart. Mine er vant til piano, og det ser ut som de trives godt med lyden og nyter det i hengekøyene.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Rottene mine trives også med piano musikk eller celtisk/irsk musikk. :)
Men blir de noe smartere av det ?? det blir ikke jeg :oops: :wink:

chi

Post by chi »

det er faktisk slik at mennesker blir smartere av å spille et instrument

suntiger

Post by suntiger »

Hehe, specielt hvis det gøres fra barnsben. Effekten instrumentet har, hvis man begynder som voksen, er nok ikke helt lige så stor :lol:

Men om de ligefrem får ændret intelligens af det... det tror jeg ikke. Du godeste, ellers så er jeg ikke sikker på, at jeg turde spille death metal for dem :shock:

Alues: Rotterne har ikke noget problem med musik eller en clockradio, bare det ikke er øredøvende højt. Har man nervøse dyr, som nemt reagerer på støj, så kan baggrundsmusik - eller radio stå og spille mens man er hjemmefra, og på den måde være med til at dæmpe problemet.

Åse

Post by Åse »

Der har vi svaret på hvorfor mine er så nervøse og ehem.. lettere usmarte...
De må høre på Slipknot og koRn.. Hehe... Rotter og nu-metal går altså ikke sammen..
Jaja, da er det bare frem med Mozart-samlingen da.. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar før JEG blir gal og overnervøs..........

piopio

Post by piopio »

Min Piopio liker å se på TV. Når vi ser kan han ligge å se sammen med oss fra buret...

Locked