Hvordan aktiviserer du rottene dine?
Moderator: Moderatorer
Hvordan aktiviserer du rottene dine?
Vi trenger tips til aktivisering av rotter.
Har søkt litt her inne, men finner ikke mye...
1. Pakke godbiter i papir - la dem grave seg fram.
2. "katte"-snøre - la dem løpe etter
Flere gode tips? Hva gjør dere?
Har søkt litt her inne, men finner ikke mye...
1. Pakke godbiter i papir - la dem grave seg fram.
2. "katte"-snøre - la dem løpe etter
Flere gode tips? Hva gjør dere?
Jeg har begynt med klikkertrening på mine rotter. Er bare to av dem som er intresserte foreløpig, men det virker som de forstår det..
Da bruker jeg klikker, target-stick og noe flytende godt som de får slikke litt av når de har vært borti target-sticken. Tenkte etterhvert å lære de triks eller agility
Da bruker jeg klikker, target-stick og noe flytende godt som de får slikke litt av når de har vært borti target-sticken. Tenkte etterhvert å lære de triks eller agility

http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden
Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden
Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de
Fisking! Du fyller opp en balje/ikke så altfor dyp skål eller lignende med vann, putter oppi mais eller annet snadder (agurk var visst veldig morsomt, siden det flyter og ikke så enkelt å få i som mais som ligger på bunnen). Dette kan underholde rottene kjempelenge, iallefall om de er matvrak som mine er. Kan være lurt å teste om baljen tåler vekta av de, hvis ikke må du følge med de hele tiden. Aviser rundt er også lurt, det blir en del søl 

-
- River avispapir
på sommeren pleier jeg å lage hinderløype av crokket hindere, setter de ned i bakken i forskjellige høyder i en lang rekke, også setter jeg lange
planket som lener seg intil hinderne, så de ikke løper sin vei
det har fungert i alle år
planket som lener seg intil hinderne, så de ikke løper sin vei

det har fungert i alle år

Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com
http://miljams-tamrotter.piczo.com
Jeg har et kattehus stående på rommet mitt (et sånn med et rom, og en klorepinne, og et platå på toppen), og masse avispapir slengt rundt på gulvet, som rotta mi sleper rundt hele rommet for å ta med seg inn i kattehuset. Så sitter hun inni der og river opp papiret, dette kan hun drive med i flere minutter. Det virker som hun blir ekstra opptatt av å tette igjen kattehuset hvis hun har fått noe mat hun må gjemme. Det går jo an å bruke andre ting enn kattehus, f.eks en pappeske eller papirpose.
Dette har ihvertfall lenge vært en suksess her, kan jo være verdt et forsøk. Jeg tror det funker best hvis buret ikke er på samme rom, for da bruker de vel like gjerne buret til å gjemme mat/slepe papir o.l inn i.
Dette har ihvertfall lenge vært en suksess her, kan jo være verdt et forsøk. Jeg tror det funker best hvis buret ikke er på samme rom, for da bruker de vel like gjerne buret til å gjemme mat/slepe papir o.l inn i.
En gang for mange år siden tok jeg og tre kompiser med rottene våre ned på stranda. Der brukte vi minst 4 timer på å grave huler og "skyttergraver" som rottene løp rundt nedi. Den ene rotta hjalp tilogmed til med gravingen. Kompisen min gravde en hule med armen fra en side, så kom den rotta hans og begynte å grave i andre enden .. Vi lagde mye rart og jeg husker deriblant at rottene kunne krype ned i en hule for så deretter å komme ut i et kjempekammers de måtte krysse på en bro av kvister. Mye av dette var selvsagt åpent ovenfra, men vi la ned kvister som tak. Vi lagde selvsagt og en kosehule, det vil si en sirkulær hull med sovealkover til alle rottene i (med en slags wigwam av gress, strå og smågrener over som tak).
Vi koste oss og det gjorde rottene også. På slutten av dagen var de slitne og sov i en stor haug i sofaen ..
Ellers pleide jeg (helt siden jeg var liten pjokk) å ta med rotter hvorsomhelst. Det er gøy å se hvordan de oppfører seg i ulike situasjoner som for eksempel ute i høyt gress. Noen er selvsagt ganske nervøse og vil helst ikke krype for langt bort mens andre slår seg til ro, finner seg et insekt å spise eller begynner med litt redebygging ..
Mine rotter synes jeg har vært ganske robuste, praktiske, sjarmerende og seiglivede. Skikkelige rotter tåler en støyt, så det er bare å ta dem ut hvis du tror det kunne vært moro .. synes nå jeg.
Vi koste oss og det gjorde rottene også. På slutten av dagen var de slitne og sov i en stor haug i sofaen ..
Ellers pleide jeg (helt siden jeg var liten pjokk) å ta med rotter hvorsomhelst. Det er gøy å se hvordan de oppfører seg i ulike situasjoner som for eksempel ute i høyt gress. Noen er selvsagt ganske nervøse og vil helst ikke krype for langt bort mens andre slår seg til ro, finner seg et insekt å spise eller begynner med litt redebygging ..
Mine rotter synes jeg har vært ganske robuste, praktiske, sjarmerende og seiglivede. Skikkelige rotter tåler en støyt, så det er bare å ta dem ut hvis du tror det kunne vært moro .. synes nå jeg.

Mine rotter løper rundt på gulvet og følger etter meg.
Ellers så pleier jeg å leke med dem(få dem til å leke med hendene mine)
og gjemme mat.
Det er en hit.
I buret så møblerer jeg såpass så gutta ikke skal kjede seg og jeg tror de har det ganske greit
Ellers så pleier jeg å leke med dem(få dem til å leke med hendene mine)
og gjemme mat.
Det er en hit.
I buret så møblerer jeg såpass så gutta ikke skal kjede seg og jeg tror de har det ganske greit

Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
sharon syntes det var gøy med triks jeg har lært henne, å som oxo viser seg er nyttige, eller så er hun vill etter kinder egg, å tomme toalett ruller med godbiter i
roxy vil bare springe etter sharon å jakte å leke med henne 

har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.