en unge eller en jevn gammel
Moderator: Moderatorer
en unge eller en jevn gammel
hei jeg lurer på hva som er best hvis jeg skal ha en rotte til
er det best med en yngre rotte unge eller en som er like gammel som den andre her å er fra samme kull :
rotta mi er ca 5-6 mnd
er det best med en yngre rotte unge eller en som er like gammel som den andre her å er fra samme kull :
rotta mi er ca 5-6 mnd
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
Jeg tror ikke det finnes noen fasit på det spørsmålet Begge deler kan fungere utmerket, men det er ikke vanlig at man får tak i rotte nr. 2 fra samme kull når de er blitt så gamle. Hvis det er hanner det er snakk om, vil det trolig være lettest å introdusere en liten en. Den eldste er vel ikke så leken nå lenger, men den er sprek nok lenge ennå til å takle en liten sprett i buret, regner jeg med! På den annen side kan det være morsomt å ha to rotter fra samme kull.
Jeg tror jeg ville gjort noen vurderinger rundt hvorfor den ca. 6 måneder gamle rotta er ledig. Og eventuellt prøvd å få til en prøveordning med mulighet for tilbakelevering hvis introduksjonen blir for vanskelig. Særlig hanrotter i 6 måneders alder kan være veldig statusbevisste og sloss en del Ofte er det ikke så lett å finne nye eiere til "brukte" rotter. Hvis det er noen som ikke kan ha broren/søsteren lenger, og du har muligheten til å ta imot, høres det ut som en mulig lykkelig løsning for den 6 måneder gamle.
Jeg tror jeg ville gjort noen vurderinger rundt hvorfor den ca. 6 måneder gamle rotta er ledig. Og eventuellt prøvd å få til en prøveordning med mulighet for tilbakelevering hvis introduksjonen blir for vanskelig. Særlig hanrotter i 6 måneders alder kan være veldig statusbevisste og sloss en del Ofte er det ikke så lett å finne nye eiere til "brukte" rotter. Hvis det er noen som ikke kan ha broren/søsteren lenger, og du har muligheten til å ta imot, høres det ut som en mulig lykkelig løsning for den 6 måneder gamle.
hmm vel jeg er ikke helt sikker på alderen til rotte jenta mi for jeg kjøpte henne i en zoo butikk å hun sa hun var 3 4 mnd da, å jeg har vel hatt henne i kanskje en å en halv mnd eller noe, de vokser jo så fort hehe, men hun er veldig leken ennå så så gammel er hun nok ikke. jeg funderte på å kjøpe en jente til jeg da, vet jo at ikke rotte unger ikke er så enkelt å selge eller gi bort, men jeg kan forhøre meg om det er mulighet for å levere henne tilbake hvis det ikke skulle gå bra mellom dem
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
hehe kanskje detrottegal wrote:En liten bebis
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
hei ja jeg deler tanken med deg har vært inne på tanken selv faktisk, men nå vet jeg ikke da om det er noen igjen der lenger var der forige uke å da var det 2 igjen der hehetantepose wrote:Jeg tenker som så at den fra samme kull ikke har så gode sjangser til å komme til et godt hjem lenger,så jeg ville tatt henne! :rottehode:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
vel lettere sakt en gjort, først må jeg kunne overtale samboeren min til det hehetantepose wrote:Løp og kjøp
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
nei men han mener at det holder med en rotte siden vi har to katter, å de er nyskjerrig nok når sharon romsterer i burettantepose wrote:Går han til buret og teller da.....
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
:tantepose wrote:Staaaaaaaaaaaakar,alene med to katter!
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
-
- Gammelrotte