GNAGING PÅ BUR!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tina

GNAGING PÅ BUR!

Post by tina »

Rottene mine gnager i hjørnene på burene.. De har nå "knerta" til sammen 4 BUR! Jeg begynner å bli lei av å kjøpe nye, for det koster skjorta å kjøpe bur hele tiden! Jeg ser det er spesielt to stk som gnager, å de gnager å gnager å gnager slik at det blir stoooore hull! :shock:

Rottene har eget rom som de får være ute på om dagen.. så utegang er ikke noe problem, å trim får de nok av :) Og så er de selvfølgelig med meg ut i stua når kattene er på et annet rom eller ute!De har gnagestein, saltstein og en annen slags gnageting i alle bur.. så de burde ha nok å gnage på, men neida.. Burhjørnene er mer gøy! :evil:

Jeg har forsøkt vannsprut, MEN det elsker de, da står de bare der å vasker seg å slikker seg om munnen! Så det ser de ikke på som noe ekkelt eller skummelt.. :? Så spurte jeg på en dyrebutikk å hun sa smør hjørnene med eddik. Så lot jeg de først få lukte på eddik på et papir men det var visst godt, så da tok de et jafs av papiret å skulle til å spise, så eddik ble det heller ikke noe av! :shock:

Da kommer spørsmålet, WHAT DO I DO?
Noen som har noen tips/råd! De er på vei til å knerte enda to bur om dette ikke stopper NÅ! Det er vanlige chincilla/rottebur..

Håper virkelig noen tar seg tid til å svare :) for dette begynner å bli dyrt!

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Hehe..ja dette virker ikke lett :lol: Jeg vet ikke riktig hva du skal gjøre, men ar du prøvd å si fy? Å sette dem alene i et mindre bur etterpå? Det krever jo at du har et reisebur da.. :roll: Hmm.. du kunne prøvd å ha andre ting de kunne bite i.. nå som sommeren kommer kunne du hatt greiner i buret eller no?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

bentemor

Post by bentemor »

Kan du ikke forsøke å feste en grein eller en anne gnageting akkurat i kroken der de gnager, da kommer de ikke til. Greinen er jo lett å bytte ut når/hvis de gnager den i stykker ;)

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Du kan jo alltids kjøpe et bur som ikke er av plast? Økonomisk sett vil jo det lønne seg over tid hvis de fortsetter slik.

Anbefaler Essegi Venezia.

:-)

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

Det var et godt forslag... Går jo også ann å bare kjøpe ny bunn.. Vet du får det på flere nettbutikker
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Evt skaffe ny metallbotn, ein blikkenslager f.eks. kan lage ein ny botn til buret ditt etter mål fra den gamle.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

h3gzi wrote:Det var et godt forslag... Går jo også ann å bare kjøpe ny bunn.. Vet du får det på flere nettbutikker
Kun av nysgjerrighet, hvor da? Jeg har aldri sett det før :hm:

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

ehm.. husker ikke hvor jeg så det.. Sjekk dyrebutikk tråden, eller så kan jeg finne det ut i kveld ;)
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

tina

Post by tina »

Jeg skal prøve det dere har sagt! Tusen takk for svar! :)

Får se om det blir noen metallbunner etterhvert eller enda e nytt bur! :)

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

jeg har det på mitt bur:) veldig greit :)

kjøpte buret på burexperten :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Post Reply