Større gjeng?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Større gjeng?

Post by renya »

Eg er den lykkelige eigar av to nydelige snupper, Klatregris og Mille Matmoms, og alt er vel forøvrig vel og bra, men dei er så fryktelig uinteresserte i kvarandre. Dei søv aldri i lag, og har generellt sett ikkje dei same "interessene". Det er aldri krangling av noko slag, og eg opplev ikkje at nokon av dei er meir dominante enn den andre, skjønt Matmoms stjel maten til Klatregris.
Klatregris er den nyskjerrige, spretter rundt, undersøker ting og vil gjerne alltid "litt lenger" enn ho har lov, Matmoms vil helst berre være i buret, bygge reir og hamstre mat og er litt meir nervøs.

Dei er søsken, og ca 5mnd gamle.

Det er forsåvidt ikkje noko problem i den forstand, men det forundra meg litt i.o.m flokkdyr og alt det der... Eg er ikkje så gammal i gamet når det gjeld rottehold :]

Såh! Greia er, at eg no bruker dette som unnskyldning for å muligens kanskje skaffe meg eit par til... Har plass til to-tre til.
Eg innbiller meg at dei vil få betre trivsel om dei er ein "gjeng", men det er jo ikkje nødvendigvis sant.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Det er ikke alle som liker seg i stor flokk, men tror nok det kan virke positivt å sette inn i hvertfall 1 til. beste antall er 3 eller 5 etter hva jeg har hørt ;)

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

jeg har nesten alltid hatt 4, det har gått fint :)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Har hatt 5-6 jeg og det har alltid gåt bra :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Større flokk er jo bare artig.Men husk å ta i betraktning at ved sykdomsutbrudd må du også gange opp dyrlegeregningen ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Joda, reknar med det :]

Då er eg nok på offisiell jakt etter meir småtroll!
( er ingen som avler i Hordaland/Bergen er det vel? )

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Tror kanskje en eller to av søstrene til Luna er i dyrebutikken på Kleppestø. Jeg har både søsteren og moren til disse, og da de var små og ikke hadde vært i dyrebutikk enda, var de de tammeste ungene jeg har møtt. Det er verdt å sjekke. Men de er nok 3 mnd gamle nå...

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Alderen har ingenting å sei for min del, så lenge det går fint å sette dei sammen.

Kan ta meg turen dit, så snart eg finn betre ut kvar Kleppestø ligg :]

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

hvis ikke du har problemer med å kjøre litt har jo en i Arendal nettop fått et kull på 15 unger ;)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Kleppestø er rett på andre siden av Askøybroen. Ikke vanskelig å finne fram dit. Luna min er i hvert fall et lite bøllefrø forkledd som engel og har aldri vært vanskelig å sette sammen med andre. Hun finnes ikke ondsinnet, veldig nyssgjerrig og kontaktsøkende, selv om hun er alt for turbo til å sitte i ro lenge, men jeg kan gjøre stort sett alt mulig med henne. Hun godtok fint å ha på sele bl. a. De på tropehagen zoo på Kleppestø sier at de prøver å håndtere jentene litt. Kan ikke garantere at de fortsatt er der, men du kan jo ringe og høre eller noe.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

kikky wrote:hvis ikke du har problemer med å kjøre litt har jo en i Arendal nettop fått et kull på 15 unger ;)
Det er litt lenger enn "litt" desverre :p Skal muligens tvers gjennom norge og innover i sverige ein bit i sommar ein gong, og då er det jo ikkje såååå langt ifra, men men :]

Prøver Kleppestø eg.

Var på omplasseringvest.no i dag og fikk kjøpt to heilt greie brukte reservebur, størrelse fugl + marsvin eller noko slikt. Vurderer å montere dei saman, men no har eg i allefall bur nok for ei stund !

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Bra det da. Lykke til videre. Du kan jo gjerne gi oppdateringer hvis du ender opp med jenter fra det kullet. Jeg har jo som sagt både moren og søsteren til de jentene (de var to sist jeg sjekket).

Post Reply