Så kom turen til Lillebror, som hele tiden har vært litt mer reservert enn de andre. Han hylte og sprang unna da vi prøvde å løfte han første gangen. Etter det sto han helt stiv, klar til å angripe hver gang vi kom bort til han med hendene. Helt stiv da vi koset med han, og tydelig klar til å bite om vi gjorde tegn til å ville løfte han. Han kom gjerne opp på fanget mitt frivillig, så lenge jeg holdt hendene unna. Til slutt, etter å ha gitt han en god pause, og så prøvd på nytt, bestemte vi oss for at vi bare måtte tvinge han gjennom dette. Jeg tok på meg tykke skinnhansker (siden jeg skjønte lunta) og løftet han opp. Han hylte, skrek og hveste som om hans siste dager var talte, og jeg var styggen selv! Beit i skinnhanskene og var rett og slett helt vill. Vi gjennomførte dryppingen likevel, og slapp han inn i buret.
Etterpå har jeg gitt dem friskt vann og ny mat slik jeg pleier om kvelden. Elvin og Samson forsyner seg, men Lillebror ligger i det ene huset i buret og sturer. De andre har vært inne hos han, og kommet ut igjen, men han nekter. Synes hele seansen var svært merkverdig, han har da aldri bitt før. Skvetten er han, men det har aldri vært noe problem å ta han opp eller håndtere han på noe som helst vis, så lenge det har foregått rolig. Han virker da frisk ellers. Hva kan dette skyldes? Blir helt fortvilet jeg, tenk om han skal fortsette slik?