Vær så snill og hjelp oss litt

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

hei der!

mange oppdrettere sjekker ungene ffra de er nyfødte. selv ventet jeg noen dager, det gikk helt fint.

det er bra å bytte ut flisen, men synes det er unødvendig drastisk å gi deg råd om å fjerne dette straks. bytte av strø kan skje senere.
men gjort er gjort. det gikk jo bra. noen rottemødre blir helt hysteriske når du rører ungene, andre bryr seg ikke. de fleste bryr seg litt.

du har fått mange gode råd om ernæring. husk også på god tilførsel av vann! det er viktig for ammende mødre. det finnes heldigvis mange bra sider om hva som trengs for mor og barn fremover nå. det skal nok gå bra.

du har likevel litt av en utfodring foran deg med så mange unger! det er desverre ikke et altfor stort marked for disse flotte dyra, men alle her inne er svorne rottefans. supert at du fant frem til forumet vårt!

mvh johanna
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Du kan jo prøve å legge ut en annonse her på forumet, finn.no og dyrenett. no :thu:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Nå fikk jeg ikke tatt ut all flisen, men bare ut fra der ungene lå. Men rottemamma har brukt flisen til å stenge igjen buret, så det får være til vi tar hele buret. Vil ikke stresse de nå. Men vi tok et håndkle og la under hele buret, så de ikke ligger direkte på treet under buret. Burgulvet er tett, så de får ikke tak på stoffet. Phu, alt man må tenke på.

Kjempeglad for at jeg fant dette forumet, ser det er mye jeg ikke visste, og vil jo at rottene skal ha det best mulig.

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Det er ikke vits i å stresse.
Burstrøet kan nok vente litt. ;)
Fokuser på babyene du ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Oda--- wrote:Du kan jo prøve å legge ut en annonse her på forumet, finn.no og dyrenett. no :thu:
Det skal jeg gjøre :D

Rottatouille

Post by Rottatouille »

rottegal wrote:Det er ikke vits i å stresse.
Burstrøet kan nok vente litt. ;)
Fokuser på babyene du ;)
Ja, og på mammaene. Har jo nett blitt kjent med de, så må fortsette med de og ;)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

:akt:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

*Innlegget er delt. Resten av innlegget er flyttet til Rottekull og har fått navnet "Rattatoullies to kull"*

Post Reply