trenger gode råd angående bading av rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ja sharon min skrek som jeg skulle ta livet av henne, jeg holdt på til hun fikk så vidt litt shampo på seg å jeg fikk skyllet av henne det værste såpen så fikk hun vaske seg selv oppe i hetta mi etterpå, jeg fikk vondt helt inne i hjerte roten jeg altså :| roxy tørr jeg ikke prøve på ennå for hun er så redd av seg fra før stakars. må jo vaske de i blant så lenge det er flere av de å de tisser på hverandre , sharon luktet ganske stramt når hun ble litt våt, så jeg måtte bare prøve
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Haha, ja de vet hvordan de skal manipulere "mor og far". Jeg har lært at piping ikke nødvendigvis betyr "auauau" eller "herregud jeg tror jeg dør!", men heller ting som "æsj, må du plage meg?!" og "jammen jeg har ikke tid!". Det høres jo fryktelig dramatisk ut og hjertene våre blør for de små elsklingene våre når vi tror de hyler/piper, men når de små rakkerne først har lært at de slipper unna med piping er de absolutt smarte nok til å bruke det mot de sentimentale menneskene sine :)

Når Sam har en matbit i munnen piper han bare jeg pirker borti han, fordi han er redd for at jeg skal ta fra han maten (det skjer ofte, fordi jeg vil sjekke hva han tygger på når han er ute av buret).
Eller, når jeg (en sjelden gang) har på en trang topp/kjole, og Sam prøver å presse seg ned i den, hender det at han piper fordi han synes det er for trangt! Jeg gjør jo ingenting med ham, men han piper og presser på samtidig. -Veldig komisk.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hehe, ja sharon er en skikkelig pingle hun piper for det meste, hun piper så fort roxy er borte å vil lukte henne bak, hun piper hvis jeg tar henne ned fra skulderen min eller andre steder, hun piper hvis hun har noe i munnen å jeg eller roxy kommer bort å skal se, vel kort sakt hun piper for stort sett det meste :lol:
men det blåser både jeg å roxy i hehe :lol: ...
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Lucifer hater å bade. Hun aksepterer det og lager ikke en eneste lyd, men skjelver mens jeg holder henne i vannet. Jeg pleier å skylle ut shampoen med å dusje henne, for det synes hun er bedre. Hun er bare engstelig for å komme under vann. Luka, en rotte jeg adopterte bort vor i en flokk på fem. De pleier å dusjes, og da ligger de tre "gamle" på ryggen og nyter varmtvannet, mens Luka og venninna leker i vannet.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

så artig da :P jeg tenkte å prøve å holde henne under springen i myk stråle neste gang, se hvordan hun takler det :roll:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

Christi wrote: Ensure you keep his head and ears free of water.
Rotta mi hadde te uhell nå netopp når hun skulle bade, hele hun havnet under vann, hode og ører også. :?
Er det veldig farlig?
hva kan skje?? :|
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:hm: stakars da, det er vel en risk for å få vann inn i ørene å at hun kan få øre problemer ut av det, hold ett lite øye med henne :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

ok, da får jeg passe på, og håpe at hun ikke får noen problemer :)
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Vær ekstra påpasselig med å holde henne unna trekk, og på et varmt sted, så går det seg nok til :)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Hehe...Ja, jeg tror det høres mye verre ut enn det det egentlig er ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Sonija

Post by Sonija »

ser dere gjør alt på forskjellig måte her.
er det greiest å prøve første gang ed lite vann i en balje? dusjen eller et kar med en gang ? (skal de ha andre ting i badet? ting de kan gå opp på ??)
har hatt min rotte i 2 uker, har enda ikke badet henne. (vet liksom ikke om hun vil) :geek:

tenkte å prøve det ut snart... tips ?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Det er ingen grunn til at du skal bade den lille godklumpen!Dyr har skjelden behov for noe bad,de rengjør seg selv.(Tror det finnes svært få bol med innlagt bad..... ;) )Når det blir snakket om bading av kjæledyr blir det et "press" på andre om å gjøre det samme.Du bestemmer selv hva du skal gjøre,men føl ikke at du MÅ.Kos deg med å få den lille trygg og tillitsfull isteden :D (Dette er ikke myntet på noen spesielle,bare så det er sagt.Saken dukker opp med visse mellomrom....)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Sonija

Post by Sonija »

tantepose wrote:Det er ingen grunn til at du skal bade den lille godklumpen!Dyr har skjelden behov for noe bad,de rengjør seg selv.(Tror det finnes svært få bol med innlagt bad..... ;) )Når det blir snakket om bading av kjæledyr blir det et "press" på andre om å gjøre det samme.Du bestemmer selv hva du skal gjøre,men føl ikke at du MÅ.Kos deg med å få den lille trygg og tillitsfull isteden :D (Dette er ikke myntet på noen spesielle,bare så det er sagt.Saken dukker opp med visse mellomrom....)
Takk Tantepose.
Syndets igrunnen litt synd på gullet mitt så har skaffet meg kompis til henne i dag!
Håper dem blir venner og at de klarer å vaske seg selv.

PS:: Jo kanskje det er neste nyhet i rotteverden- innlagt bad hehe LOL

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Vi må få høre om kompisen! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Sonija

Post by Sonija »

skal se litt sener om jeg kan få tatt et bilde av henne :bravo:
Hun likner på Sonija.. bare det at hun er ikke hvit under hele magen som S, men hun har en " Z " på magen :geek: Nydelig......


PS: Finnes det en billedtråd her ? :oops:

Post Reply