Karla är född 8 januari, så tiden börjar bli lite knapp. Hon är augoti eubk, men bär på många olika färger. Jag har inte haft mulighet att väga henne på en månad eller så, men jag tror att hennes vikt ligger runt 350gram.
Självklart tänker jag följa alla NTFs avelsregler, förutom att jag bara har haft rotter i 9mån vid det här laget (så sikkerligen 10+ vid parring). Även om det kan tyckas lite tidigt (vilket jag också tycker) så tror jag att allt kommer gå bra. Hannen jag söker ska ha bra avelsegenskaper; han ska helst vara minst 18mån, frisk, ha bra hull, stamtavla, temprament och självklart inga allvarliga temperaments-/sjukdomsfel i släkten. Färg/teckning är relativt oviktigt, jag är öppen för förslag.
Unskyld att det blir lite rörigt, har veldigt lite tid att skriva det här på och kommer inte få internet hemma på ytterligare to uker. Hoppas jag inte har skrivit något dumt och att jag inte verkar allt för oseriös trots den grötiga texten, hör gärna av er via pm om ni har några spörsmål eller förslag!