Ett veldig godt råd!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
tess

Ett veldig godt råd!

Post by tess »

Hei! Er det noen som sliter med at rottene gnager på alt?! Da kan dåkker dra å kjøpe "WASH AND GET OFF" spray.. Det er kjempe bra, å jeg lover rottene dine vil ikke begynne å gnage der mer.. Det koster 139kr (litt dyrt), men værd det..

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Hva skjer om rottene får i seg dette? Er det giftig på noen måte?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

Er dette midlet beregnet spesielt for smådyr? Rotter vil nok antagelig smake på det, og hvis det er noe "humbug" i det kan det kanskje være farlig for rotter? Jeg har litt motforestillninger mot å spraye slike ting rundtomkring..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Skaubytroll wrote:Jeg har litt motforestillninger mot å spraye slike ting rundtomkring..
Samme her... Det er derfor jeg spør!
Superratz

tess

Post by tess »

Det er jeg ikke sikker på! Men rottene mine går ikke bort ditt en gang.. Det lukter sterk sitron! Å jeg følger med. Så hvis de skulle begynne å smake på det må jeg sikkert ta det bort da!! Jeg bare tok det der de har gnagd i sofaen, for hvis foreldrene mine finner det ut, blir det bråk!! Så er jeg er bare gla det funker.. Jeg må væl gå å sjekke va det er i den flaska!! :wink:

Shelly

Post by Shelly »

'Bitter-Apple' er vel et bedre alternativ siden det er ikke giftig, bare SKIKKELIG illesmakende. Jeg har prøvd å finne det i butikker men uten resultater. Er det noen som har vet hvor man kan kjøpe det?

'Wash and get off' høres mere ut som vaskemiddel eller flekkfjerner, og det kan sikkert inneholde kjemikaler som er skadelig for mennesker og dyr.

Det virker som rotter tåler å spise mye rart, (idag var det utbrente fyrstikker - akk, dumme lille rotte som liker alt med brennsmak) men hvis du vet ikke en gang hva det er så hadde jeg vært varsom...

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

Er sterk lukt veldig irriterende for luftveier...? Eller har det ingenting å si? Tenker på sånn hvis noen plutselig fant ut at de skulle spraye alt mulig rart inne i bura for at rottene ikke skal gnage på det, bare for at de har hørt at det-og-det produktet funker bra...?
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Hvorfor ikke bare kjøpe sån derre G´negl ?? sånn som man smører på neglene får å ikke bite de ??? Det går sikker ann å smøre det på der de gnager :D :roll:

tess

Post by tess »

Nei, det er ikke noen slags flekkfjerner.. Det er beregnet på dyr, så da e det sagt!! Å jeg sprayer det ikke overalt i buret ELLER i rommet, tok det bare en plass.. Å det va på sofaen!! Hvis det er beregnet til dyr, bør det ikke være giftig heller!!

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Det burde være greit å finne ut om det er skadelig på noen måte. Tess, kan du ikke skrive nøyaktig hva det står i innholdsfortegnelsen?

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

tess wrote:jeg sprayer det ikke overalt i buret ELLER i rommet, tok det bare en plass..
Jeg mente ikke at du gjorde det. Men jeg tenkte at det er sikkert noen som en gang vil tro at det er kjempeknall å ha sånn på alt som rottene gnager på i buret sitt, og det tviler jeg på er særlig bra :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Ja, man burde i hvert fall være litt forsiktig med å presentere det for hele Norge som et godt råd!

Selv om det er beregnet på ilder f.eks, er det ikke sikkert det er beregnet på rotter!
Superratz

Locked