Hvordan kan man se på rotta når den er i brunst?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Tine

Hvordan kan man se på rotta når den er i brunst?

Post by Tine »

Bare lurer på hvordan og når man kan se om rotta er i brunst...
Jeg har en hurotte som rister på ørene når det kommer hannrotter i nærheten av henne, er det brunst tegnene? :roll:

Elin

Post by Elin »

Mine legger seg litt flate, løfter opp bakparten og vibrerer med ørene. De har løpetid ca. hver 5.dag.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Elin: det er ikke alle rotter som viser denne atferden , av alle 4 rotter jeg har hatt ,som har fått unger ...har bare en ligget å blafret med ørene,hun lå og vibrerte ..resten har bare stått helt stille å såvidt blafret men ørene..

Men det er sant som du sier :)

Elin

Post by Elin »

Hmm...Har 4 hunnrotter nå, og har hatt 4 tidligere som er døde av alder, og alle de viste samme adferden. Så jeg gikk automatisk ut fra at alle rotter viser denne adferden... :D

Vel, det er jo det samme hos hunder også, noen er mer tydelig enn andre. Flott at ikke alle er like! :D

Shelly

Post by Shelly »

Mine hunnrotter derimot prøver å klø øynene ut av hannene hvis de kommer nært buret! Når jeg hadde han og hunn sammen i en tid, så ble det bare ville slåsskamper og masse voldtekt.

Tine

Post by Tine »

Hehe takk for svarene, nå vet jeg det også... Merkelig måte og vise hvordan den er i brunst på. (morsomt og se på vibreringen dems) 8)

kriztin

Post by kriztin »

Blør hunnrottene når de har brunst, slik hunder gjør?


Kristin

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Nei jeg rotter får løpetid på samme måte som hunder..
Rotter er veldig fruktbare dyr i vill tilstand kan en hunnrotte få opp til 4-5 kull i året..

Locked