Tur :D

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg og Oda går så samme skole, på samme trinn og har hatt med rotter på skolen fra vi gikk i 6 :P Er alltid litt skummelt om läreren finner det ut, men det er risken man må ta da :P Kjempe koslig, og har de alltid med på klasseturer! Fantastisk morsomt :P
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Har hatt litt problemer en gang, en gang da jeg skulle lese höyt for klassen, et engelsk utdrag, og Stella, rotta til Oda, satt i genseren min! Hun ville så intenst ut, og jeg satt og vrei meg som en reke for å stoppe hun :P Ble ikke tatt da, heldigvis! :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

cocos&smule<3
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 09 Oct 2008, 21:06
Location: Bergen, Nattlandsfjellet:)
Contact:

Post by cocos&smule<3 »

Hihi :D Så koselig at du tar rottene med på klassetur og sånt.
:ost:

Gøy å høre om alle koselige "rotteturer" :rottehode:
Rottehilsen fra Josefine og Smule <3

http://www.minetotter.piczo.com

R.i.p. Cocos :(

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

Hører koselig ut :P Hadde aldri turt siden mine er så veldig viltre :shock: Men hva tror dere hadde skjedd om dere ble tatt?
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

haha, se for dere det axD

Jeg tror virkelig ikke lærerene hadde hatt peil på hva de skulle ha gjort :P
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Har en lärer som har tre av våre avlede rotter, og hun har tatt meg i å ha med rotte to ganger! Har gått bra begge gangene, den ene med Amelie, den andre med Pim. Når hun så Amelie, var det fordi hun var så urolig! Det var på slutten av dagen så det gikk bra. Men med Pim var det fordi hun stakk opp hodet av genseren..Hehe :) Da läreren så hun fikk jeg lov til å ha hun på pulten resten av dagen, for hun syns hun var så söt :P Veldig koselig! Pim satt også i håret hennes når hun skrev på tavla og sånt :)
Men risky, det er det! :P Oda måtte gå hjem med Stella en gang, i en mattetime.. :akt: :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Dere får det ganske lett til :P Jeg og venninnen min knekte ut en lang plan for å ha med den gamle rotta mi på skolen, noe ved å lage et lite bur i skoleskapet og ha henne der i timene å så ha hun ute i friminuttene, men vi turte alldri å gjennomføre den planen :roll: jaja.

Det var også en gang jeg og noen andre jenter hadde kjøpt oss pinnedyr( jeg hadde kjøpt en diger en mens de andre bare bittebitte små). De tok vi med på skolen og så satt jeg Bodil(som pinnedyret het) under pulten i spansk timen, og pluttselig var hun borte :shock: Jeg hoppet under pultet og så at hun krabbet oppover beinet til naboen :P Heldigvis var læreren ute og skulle hente noe, men det ble masse rabalder når de andrre elevene så henne:P

obss... følte at jeg kanskje skjæia ut litt her, begyner å snakke om pinnedyr å greier :roll:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Hehe, ja men man må jo bare törre da vet du :) Hva er vel livet uten litt risk..haha..Rottene syns det er stas også, har alltid fått inntrykket av at de liker å väre med ut :) Det er jo ikke akkurat "lett" om det er det man mener, men det er absolutt göy ;) Hvis det blir for kjedelig, varmt eller andre plager for rottene, lurer vi oss bare hjem i friminuttene med de :P Bor ikke så langt unna. Hihi
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

har så lyst til å prøve en dag, men har ca 2,5 km til sentrum og så har jeg hund med så blir nok litt slitsomt. men til sommeren så får de bli med på tur i skogen

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Om du skal langt, er det ofte lurt å prøve å få tatt med seg et lite reisebur, slik at du får en liten pause om det trengs... når vi skal på lang tur med rottene til vennina mi tar vi som regel med oss et lite reisebur i sekken eller noe. Rottene synes det er veldig greit å slappe av i den om de blir slitne... de bryr seg ikke om at det er litt trangt, de bare sovner de:P

Og den tar ikke mye plass i sekken om du legger ting i den, f.eks mat osv...;P
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg har hatt med meg Amigo både på butikken og til store kjøpesentere :P Han syns det er kjempemorsomt, og en dag ble vi stoppet når han hadde hodet ut av genseren.. En gammel dame som stod i kassa på en lekebutikk!

Hun ropte ut til alle nabobutikker om at de måtte komme å se det søteste dyret i hele verden, og jeg tuller ikke når jeg sier at det plutselig stod omtrent 20 folk rundt oss, og alle ville kose med ham! :P Når spørsmålet kom "Hvilket dyr er det? Ilder?" og jeg svarte at det var en rotte, så så de ganske så forbauset ut! Hun ene som hadde strømmet til svarte "Jøss, er ikke de store og ekle og farlige da? Fyssåfy, men denne var jo såååååååååååååå nydelig!!!"

Og så gikk diskusjonen videre om hvor fantastiske rotter EGENTLIG er og at de bare er misforståtte blant de fleste :P

Jeg lurer på om det egentlig er lov til å ha med seg rotter på den måten? På skulderen eller under genseren, liksom?

Jeg ser jo daglig at folk bærer på små hunder, så rotter er da ikke såååååå farlig?

Det som ikke var så veldig morro med turene våre, var at Amigo tisset og bæsjet mye på meg! Var jo der i mange timer, så det er jo ikke rart. Men hva gjør dere da? Bare lever med det til dere kommer hjem? :P

cocos&smule<3
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 09 Oct 2008, 21:06
Location: Bergen, Nattlandsfjellet:)
Contact:

Post by cocos&smule<3 »

Å så søtt da, at alle bare kom å flokket seg rundt dere :D Jeg lurer også på om det egentlig er lov til å gå rundt med en rotte på skulderen på f.eks en mat butikk eller annet ? Om vi liksom kan bli kastet ut ? :lol:
Rottehilsen fra Josefine og Smule <3

http://www.minetotter.piczo.com

R.i.p. Cocos :(

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Jeg tror ikke man hadde blitt kastet ut fra en kjøpesenter, eller slike butikker... men matbutikk tror jeg man kunne ha blitt kasta ut av :akt:

Noen her som har opplevd det? :lol: :P
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

Nei ikke med rotter, men i de fleste matbutikker er det ikke lov å ha med dyr inn med tanken på hygjene og sånt men de sitter jo bare inn i genseren da ;)
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det er jo det at OM rotta hadde stukket av så kunne den ha gjort myyyye skade! Den kunne ha skremt andre, bitt, ødelagt ting osv.. Men det samme kan da vel en hund gjøre? Joda, små hunder ser jo mye mer søte og uskyldige ut for de fleste - i alle fall de som sammenligner våre tamrotter med de ekle rottene som kom hit under svartedauden!

Post Reply