Tur :D

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

mhm, hunder kan være farlige de og da..men, man får heller ikke lov til å ta med seg hunder i butikker :P

haha, jaja... jeg kommer til å ta med meg mine uansett jeg ;) :P
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

Det er sikkert mange som tenker på rotter som ekle vesner som har masse sykdommer de sprer (hvertfal noen jeg kjenner... men etter de så mine rotter er de blitt helt forelsket) hehe ;) :P
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Jeg har med rottene til matbutikken ofte på sommeren, med inni genseren så nesten ingen legger merke til det, en gang når jeg hadde en rotte på skulderen og skulle velge meg en is så de som jobbet der rotta og de sa bare at jeg måtte gå ut fordi det ikke var lov med dyr i matbutikken ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

SunShine:) wrote:Jeg tror ikke man hadde blitt kastet ut fra en kjøpesenter, eller slike butikker... men matbutikk tror jeg man kunne ha blitt kasta ut av :akt:

Noen her som har opplevd det? :lol: :P
Jepp, jeg har! Ble kastet ut av en kiosk med en rotte på skulderen..Hehe :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Men det varierer jo fra sted til sted..Har hatt med rotter synlig inn på matbutikker hvor de i kassa bare har ledd, og syns at de har vært kjempe søte. Andre har hivd oss ut.. :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det er så idiotisk.. Det er jo en ting om du har rotta i bånd som en hund (men hvem gjør det egentlig?) slik at den både tisser og bæsjer, men det er jo ikke noe galt i å ha en rotte på skulderen eller i genseren? Kanskje det vil skremme vekk litt kunder da :P Vet om ei som er HELT panisk..

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Ja, jo, men jeg ser på en måte deres side av det også! Rotter "er" jo smittebærere, ikke sant? :) Men folk har jo ikke peiling, syns også det må være greit om de sitter innerst i genseren men!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

H+B+S
Betarotte
Posts: 446
Joined: 13 Sep 2008, 21:35
Location: Bergen

Post by H+B+S »

Jeg hadde med et pinnedyr på skolen i 4 klasse eller noe som vi skulle ha som kjæledyr der, det stod i et bur midt i klasserommet og vi luftet den i friminuttene på rundgang. men det endte jo opp som 100 stk eller noe :P Men aldri hatt rottene med, tror lærerene våre hadde kverket de :evil:
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg er jo helt enig i at ville rotter er skikkelig ekle, og jeg vil IKKE ha dem i nærheten av meg! Fikk helt fnatt når jeg så ei i gamlestallen.. Men det er jo fordi de faktisk ER ekle - særlig på grunn av all smitten de bærer med seg. Aggressiv er vel de fleste også - særlig den svæææææææære rotta jeg så i stallen! Huff!

Men det er jo en helt annen sak med TAMrotter! <3

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Enig :akt:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

BabyLizz wrote:Jeg er jo helt enig i at ville rotter er skikkelig ekle, og jeg vil IKKE ha dem i nærheten av meg! Fikk helt fnatt når jeg så ei i gamlestallen.. Men det er jo fordi de faktisk ER ekle - særlig på grunn av all smitten de bærer med seg. Aggressiv er vel de fleste også - særlig den svæææææææære rotta jeg så i stallen! Huff!

Men det er jo en helt annen sak med TAMrotter! <3
Hvorfor er ville rotter så mye eklere enn tamrotter? De er rotter de også. Eneste forskjell er at de lever ute.
Hva med f.eks. duer? De er mye større smittebærere enn rotter i våre dager. Er de ekle?
I England blir disse sett på som mye verre enn rotter fordi de sprer så mye smitte. Hvilke dyr er det som har spredd mest smitte de siste tiår? Jo fugler. Dersom vi ikke hadde hatt rotter i byene i dag hadde det vært søppel over alt. Vi mennesker hiver fra oss mat og alt mulig annet på gatene som rottene faktisk rydder opp.

Jeg finner det meget provoserende, og spesielt fra rottemennesker når de tviholder på det gamle synet om at ville rotter er ekle smittebærere mens fugler er helt OK enda det er de som sørger for det meste av smitte i vår tid. Beklager hvis dette virker krasst, men noen ganger synes jeg folk bør sette seg litt mer inn i saker og tenke over hva de uttaler seg om før de faktisk tar et standpunkt.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Nja! Jeg tenker egentlig ikke så mye på smitte og sånt, med det det er vel egentlig litt sykisk at jeg er redd for de. Jeg tror jeg skvetter litt når jeg ser det, og da blir jeg ganske redd for de :|

Men de er jo flinke til å rense og rydde i byer da.
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Jeg synes egentlig ikke de er så ekkle :) .. når jeg ser en tenker jeg ''den var søøt(:'' :P ...Så ser jeg på den til den stikker av: p
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg har like mye imot fugler! Det er ikke det at jeg ikke liker ville rotter, men de ER jo smittebærere + at de har drept katter og andre dyr vi hadde i den gamle stallen..

Fugler vil jeg heller ikke være i nærheten av! Jeg har jo så klart mer imot dem enn ville rotter, men dette er et rotteforum og jeg hadde ikke helt tenkt å dele mitt syn på fugler. Personlig liker jeg heller ikke burfugler, men det er en annen historie.

Jeg syns ville rotter er ekle på grunn av smitten, men det er jo ikke bare dem jeg ikke liker.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Her er jeg helt enig med Larm, våre tamrotter kommer jo faktisk fra villrottene, jeg synes de ar veldig interresange fordi de greier å tilpasse seg livet sammen med mennesker. Jeg har ikke noe i mot både villrotter og villfugler.

Min mening!
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Post Reply