Når skal rottemor i bur alene?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ikke gjort reint på 3 uker?

Jeg har ikke hatt noe problem med stress av mor ved rengjøring av bur, selv med en gravid totte hentet hjem fra dyrebutikk bare kort tid før fødsel. Men da har jeg strimlet opp nye avis strimler og laget et "rede" for bebsene samme sted som de var før rengjøring.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Porselen
Sofaspiser
Posts: 145
Joined: 06 Jan 2009, 19:45

Post by Porselen »

Det virker som om alt er som det skal.. Kan hende lukten ikke kommer av fødselen, men at det kommer av at det var to dager siden jeg skiftet på det forrige gang.. Men kan godt la det stå en stund til, siden jeg ikke vil stresse med henne..

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

kikky wrote:Ikke gjort reint på 3 uker?

Jeg har ikke hatt noe problem med stress av mor ved rengjøring av bur, selv med en gravid totte hentet hjem fra dyrebutikk bare kort tid før fødsel. Men da har jeg strimlet opp nye avis strimler og laget et "rede" for bebsene samme sted som de var før rengjøring.
Selve redet har jeg ikke regjort. Mammaen har gravd ut det skitne selv, og så har jeg regjort det som er rundt. Mamma-Mus var veldig flink til å "oppdatere" redet sitt med nytt, rent materiale selv :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Porselen
Sofaspiser
Posts: 145
Joined: 06 Jan 2009, 19:45

Post by Porselen »

kikky wrote:Ikke gjort reint på 3 uker?

Jeg har ikke hatt noe problem med stress av mor ved rengjøring av bur, selv med en gravid totte hentet hjem fra dyrebutikk bare kort tid før fødsel. Men da har jeg strimlet opp nye avis strimler og laget et "rede" for bebsene samme sted som de var før rengjøring.
Ok, så jeg kan vaske buret idag? Jeg kjenner jo Meryl veldig godt, og hun har ikke hatt noe imot at jeg har kommet borti ungene hennes..

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Tror det går fint. Pass på å ikke forstyrre alt for mye, og vær rask bare :) Jeg rengjorde buret dagen etter at kullet mitt ble født, uten noen problemer!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Porselen
Sofaspiser
Posts: 145
Joined: 06 Jan 2009, 19:45

Post by Porselen »

Ok, takk for hjelpen ;)

S-T-B
Pinky
Posts: 24
Joined: 11 Jan 2009, 20:59

Post by S-T-B »

bilder? :spise:
mvh

sondre 13 ÅR, Tarzan, Balder og lucky

min hjemmeside: (under oppbygging)

www.afokkaitryne.piczo.com

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

er nå ikke lov å selge kull over ntf sitt forum. grunnet obs kull og brudd på avlsveiledningen
derfor ingen bilder av kullet her, de ligger ute på finn.no Men vet ikke om det er noen unger igjen da..
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

Post Reply