Hann eller hunnrotte?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Pluss&Minus
Pinky

Hann eller hunnrotte?

Post by Pluss&Minus »

Det er nå faktisk nesten fem år siden jeg fikk mine første og siste rotter, og tre år siden de døde :-( Jeg har ikke fått rotter enda, selvom jeg har hatt kjempelyst, men nå skal jeg greie å overtale pappa..

Men jeg har bare et spørsmål til dere, hvis man skal få seg rotter som man vil ha til kos, og som helst ikke hadde ødelagt og luktet for mye, er det da best med hunn eller hannrotte? :?: jeg hadde selv hunnrotter, og de ødela alt de kom over. Kanskje fordi de kjedet seg, de kan godt henne. Men gjør de det selvom de ikke kjeder seg, og får gå ute ogsånt?

Håper på svar!
Hilsen Maria uten rotter :-(

Molly matmor
Hamstrer mat

Post by Molly matmor »

Eg har lest en plass at hunrotter er meir viile enn hannrotte dei er meir kosne, men hunnrotte kan jo og vere kosne. Hannrotte merkerer meir enn hunrotter....
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

lucas
Stjeler søppel

Post by lucas »

Om du ønsker mange fine kosestunder er hannrotter et smart valg, men de markerer mer. Hunnrotter er mer aktive noe som kan skape morsomme episoder, men de gnager mye mer ;) Det er jo selvfølgelig individuelt, men sånn helhetlig er det sånn.

Beate
Markeringsbehov

Post by Beate »

Mine 3 jenter gnager bare på ting de kan bygge reir av ;) men dette er jo veldig individuelt. De er ivertfall utrolig aktive! Skjedd en gang at hun ene sovnet mens hun var ute :geek:
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Pluss&Minus
Pinky

Post by Pluss&Minus »

Okei takk for svar :lol: Men er det sånn at det er veldig mange hunnrotter som dør av kreft? Tror jeg har noe sånt.. :?:
Hilsen Maria uten rotter :-(

Oda---
River avispapir
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by Oda--- »

Mange hunnrotter får desverre brystkreft. Dette kan de (om jeg ikke tar helt feil) opperere bort, men det har lett for å komme tilbake igjen.
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Post Reply