Skitten pels

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Skitten pels

Post by millyrottelove »

Jente rottene mine har begynt å få skitten pels, jeg bruker yesterdays new's og beaphar CARE+ ratten. Jeg bytter ogte på buret og det hjelper ikke å vaske dem! Hva skal jeg gjøre?
Trenger svar fort:D
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Hvordan skitten pels? Lukter de, eller er det snakk om lyse rotter hvor du ikke får vasket ut porfyrinflekker i nakken? Det siste trenger du egentlig ikke bekymre deg for, det gjør mer skade en gavn å fjerne slikt. Men hvis det er lukten du ikke får fjernet er det kanskje greit å gjøre noe..
:rottehode:

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

skitten er brun, det er ikke serlig pent og det har kommet etter jeg startet med det foret og strøet jeg bruker nå så. De lukter også litt så jeg vil gjerne bli kvitt det! ;)
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Hvis du mener lukten skyldes enten strø eller mat, ville jeg forsøkt å bytte tilbake til det du hadde før! Kanskje de må tilvendes ny kost litt langsomt ved å blande gammelt fór med nytt? Et bad må kanskje til, men vent til de har fått den "gamle" maten noen dager så magene får sjansen til å slå seg til ro ;)

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Det er jo mulig at de rett og slett trenger en ordentlig vask?:P

Det hender at jeg bader og vasker rottene mine, jeg bruker gnager shampoo kjøpt på dyrebutikken.. dette har jeg gjort 2 ganger de 5mnd jeg har hatt de... og det hjelper veldig og varer lenge..: p

*redigere* Leste ikke ordentligxp
Men har du prøvd å vaske med gnager shampoo??
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Det er ikke bare snørret deres da? Rotter har jo rødbrunt snørr (phorfyrin) som kan søles i pelsen når de vasker seg :) Hvilken farge har rottene dine?
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

jeg har ikke prøvd med skjampo, men det kan jeg jo:D Den ene er lys sort og hvis og den andre hvis og lyslyslys grå. Det med snørr viste jeg ikke men jeg tror det er maten fordi rottene mine hamstrer (hamstret) og nå er pelsen faktisk bedre. Tror det skylles maten siden de ikke var sånn til jul og da brukte jeg annet foor. Hvilket foor ambefaler dere?
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

RM fòret i nettbutikken, eller Beaphar X-tra Vital som basis fòr, men de skal ha annet tilskudd i tillegg :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Jeg vil også anbefale Rat&mouse dou. Bra, og billig :D
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply