Skadelig rede?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Skadelig rede?

Post by Itchigo »

Itchigo er veldig glad i plasthuset sitt.
Hun dekker det med avispapir og river opp små strimler til en myyk seng. Så lagrer hun mat der og mer avispapir :roll: Siden hun bor der inne og sover der så begynner det jo å stinke raskt.
Da har jeg ikke noe valg en å kaste redet hennes. Og måten hun ser på meg når jeg slipper henne inn i buret og hun ser at huset er tomt er forferdelig. Hun blir veldig lei seg en stund, før hun med litt hjelp fra Amy begynner på et nytt et. Som blir kastet.......
Syns så synd på henne stakkar. Jeg tror nesten det er helsefarlig for henne å bo der siden hun tetter all lufting og tisser der inne. Er det skadelig for henne å holde på slik?
Aurora

fimmlefelix95
Sofaspiser
Posts: 148
Joined: 05 Apr 2009, 21:24
Location: oslo

Post by fimmlefelix95 »

hei :)
Jeg vet ikke om det er farlig men du kan jo klippe opp noen strimler og legge det inn huset hennes med noen godbiter..Da kommer hun nok ikke til og bli så trist og så ordner hun det til sån hun selv vil ha det . Prøv og lag strimlene sånn som hun lager de .
hvil i fred Pingle,Hugo, felix og fimmle, dere er dypt savnet !
jente 16 år.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Ja det var en god ide! Da blir hun nok glad. Hele livet hennes handler om det huset altså........
Aurora

fimmlefelix95
Sofaspiser
Posts: 148
Joined: 05 Apr 2009, 21:24
Location: oslo

Post by fimmlefelix95 »

hehe :P mine rotter har også et reir under en hylle og bak sofan som hele livet dems handler om :rottehode:
hvil i fred Pingle,Hugo, felix og fimmle, dere er dypt savnet !
jente 16 år.

Fredrik&Kristine
Pinky
Posts: 8
Joined: 25 Nov 2008, 13:01

Post by Fredrik&Kristine »

Hvis hele livet hennes dreier seg om dette huset så ville jeg ikke tatt fra henne all den gleden hun har ved å gjøre jobben for henne. Rotter liker å ha noe å gjøre, de er ikke som mennesker som helst vill gjøre minst mulig. Ikke ta fra rotta gleden ved å "dekorere" huset sitt.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Hun er litt frustrert nå siden jeg byttet fra avispapir til yester days news (lukter bare SÅÅÅ mye bedre :mrgreen: ) Så nå har hun ødelagt hengekøyen og brukt den som fyll :roll: Får bare gi meg, hun må ha avispapir til å tisse i...
Aurora

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Ja, det lukter ikke godt med avispapir :x
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Eg har ei som driver på på samme måte. Isteden for å gi avispapir får ho fleece(og anna stoff) oppklipt i remser, og da bygger ho av det isteden. Varer litt lengre, og eg kan bytte ut ca halvparten i slengen og slikt. Da har ho noko å drive med uten at det blir ødelagt kvar gong. :)

Ellers er ho veldig glad i pappesker, som ho deler opp i små remser og bruker som fyll. Er litt meir masete å rydde opp da det flyr overalt og setter seg fast i alt mulig, men det blir eit tidsfordriv for dei ein gong i blandt.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Det er så synn at avispapir lukter så vondt, får det er jo så morro å bygge med :) Men, heldigvis finnes det jo andre ting også. Ja, stoff strimler er populært her hos oss, men det lukter jo temmelig fort det også da :|
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply