Det er tre sår som tenna er gått ordetnlig gjennom og laget hull fra undertenna til overtenna, de andre er ikke fult så dype, men ganske blodige.
Jeg har fått i henne en del vann, og skal prøve meg fruktjuice og proteiner i dag. Hun ser litt bedre ut på aktivitet i dag heldigvis. Tror ikke hun har like vondt i dag heller.
Hun viser sin takknemmelighet til dere for hjelpen
Jeg har hørt at man kan bruke flytende paracet til rotter som smertestillende.
Var en dyrepleier som anbefalte meg det da min ene jente forstuet foten da hun var "drektig" og ikke kunne bruke metacam pga fare for skade på ungene (hun hadde innbilt svangerskap viste det seg).
Jeg prøvde det ikke, men hadde jo kanskje hjulpet, dersom det stemmer at man kan bruke det?
Noen som kan svare på dette?
Janicke Holth
Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara
Denne ørkenrotta er jo ikke drektig, så da kan hun jo bruke metacam
Jeg ville aldri gitt rotter paracet. Paracetamol sies å være gifitg for hund i store doser, og kan også være dødelig for katt har jeg hørt.
Edit:
Søkte på det og fant et utrag som viser at man iallefall ikke bør bruke det :
Rotta til en på skolen jeg gikk på før spiste en halv paracet. Dette var en ikke utvokst hunnrotte. Hun sovnet og sov så dypt at eieren ikke fikk vekket henne opp. De dro ikke til dyrlegen og rotta våknet av seg selv etter en dag, hvis jeg husker riktig.
Må bare legge til at jeg ikke anbefaler å droppe dyrlegen når rotta er bevisstløs.
Det gikk jo bra, men det kunne gått værre. Hvem vet hva slags kamp kroppen til den rotta fikk kjempe som gjorde at hun lå rett ut.
Paracetmol brukes til rotter i USA, men det er alltid et spørsmål om dose. 1/2 tablett er nok mer enn en smule for mye! Virkestoffet smaker nokså pyton, så det er ikke på langt nær så enkelt å få det i rottene som Metacam - erfaringsmessig...
Jeg er overrrasket over at en rotte ville tygge i seg en halv tablett før den oppdaget smaken, men kanskje den likte bitterstoffene
Ene hurotta mi klarte å komme seg opp på bordet mitt en gang å spise en halv sobril. Hun var lenge utslått Da ble jeg skikkelig redd :S Hun kom seg etter en dag i sykebur. men skjønner at de kan bli slått ut av tabletter Så nå er jeg alltid ekstra forsiktig med sånne ting! Legger alt på plass utenfor rottenes rekkevidde!
Janicke Holth
Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara
Jeg blir ikke å tørre å prøve smertestillende til mennesker med tanke på at selv mennesker kan dø av vanlig dose paracet osv. Sjeldent ja, men det har hendt. :S Det er tross alt gifter, paracet fra en dødelig fisk til og med :O