smurfine sitt øye

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Milla
Stjeler søppel
Kjønn: Kvinne

Re: smurfine sitt øye

Post by Milla »

Hva heter medisinen du har fått ? og hvilken styrke er det ?

Du kan evt høre med Matmor om doseringen høres helt ute på viddene..
1 ml er utrolig mye, særlig også når den skal gis 3 ganger daglig. Jeg ville forhørt med litt mer, før du gir henne den høye dosen.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Den heter vibranord å skal gis 3 ganger daglig 1 ml står det :hæ:

WillyWonka
Alfatryne

Post by WillyWonka »

det blir altså 3 ml pr dag.. det er en veldig stor dose.
Vibranord er et medikament som også brukes på mennesker. Doseringen der på et voksent menneske er 200 mg (20 ml) første døgn. Deretter reduseres den til 10 ml pr døgn.. og dette er på et voksent mennekse.

3 ml på en rotte blir da fryktelig mye synes jeg. I tillegg skal vel vibranord gis i ca 10 dager. 7 dager er litt kort.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

ja jeg er enig, jeg har sendt pm til matmor om dette nå så får jeg se hva hun svarer på det, inntil hun har svart gir jeg 0,1 ml i stedet

Milla
Stjeler søppel

Post by Milla »

Det er en veldig høy dose.
Når jentene mine var på vibranord fikk for eks Luna på 270, 0,27 ml 2 ganger daglig i 10 dager. Men da hadde de denne i kombinasjon med Baytril i tillegg.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Jeg fikk ikke noe kombinasjon, jeg har akkurat gitt henne dagens første dose hun fikk 0,1 ml blandet med litt majones gikk ned på ett skudd , rett fra t skjeen . tror det blir bedre en den store dosen hun fikk i går kveld som det står at hun skal ha

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Kan hende det skulle være 1ml til sammen? altså del den dosen opp i 3? Hørtes fortsatt veldig mye ut men.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

utmeldt

Post by utmeldt »

Viss eg ikkje hugser feil så fekk du feil dosering også sist du skulle gi Vibranord til ei av rottene dine.
Er det den samme veterinæren? Du må seie frå om at dei held på å å forgifte rottene dine med slike doseringer som dette her.
1 ml x 3 er alftor mykje!!!! blir 30 mg i døgnet, denne dosering er til ei rotte på tre kilo.
Rekner med det er Vibranord 10 mg /ml vi snakker om. Kor tung er rotta di? Ei rotte på ca 400 gram skal ha 0,2 ml to ganger dagleg.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg har foreslått at SivM gir meg navn, telefonnummer og veterinærkontor på pm så jeg kan ta kontakt direkte angående dosen.

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

jeg har sendt deg på pm Matmor

te,,er det at jeg fikk feil dosering sist gang også, da My skulle ha den samme kuren som smurfine har nå. Må jo være ett feil ett sted mener jeg smurfine veier 350g hun ble veid der nede i går før hun skrev ut doseringen på vibranord , jeg måtte ned å høre om dette vvar riktig å fikk beskjed om at det var feil fra apoteket å at det skulle være 0,1-0,2 3 ganger daglig , nei var ikke samme veterinær som jeg hadde nå.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det ordner seg, jeg har vært i kontakt med veterinæren, og Smurfine har fått en ny dosering :cheerful:

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Matmor wrote:Det ordner seg, jeg har vært i kontakt med veterinæren, og Smurfine har fått en ny dosering :cheerful:
:liker: Tusen takk for hjelpen Matmor :kiss: skal skrive ned den nye doseringen på flasken med det samme

utmeldt

Post by utmeldt »

Det var veldig snillt gjort av deg Matmor :)

Det er greitt at vi som kjenner til doseringane kan komme med forslag, men du har så rett Matmor, det er dyrlegen som bestemmer kva medikament og dosering rotta skal ha. Vi kjenner ikkje til sjukdommsbiletet, og å tippe kva rotta etter vår meining bør stå på blir feil. Dessverre mangler mange av dyrlegane kunnskaper om behandling av rotter, og eg meiner at det er på sin plass å gjere dei oppmerksom på det, spesielt når ein sitter inne med kunnskap som kan redde rotta sitt liv og helse.

God betring til Smurfine :cheerful:

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Takk, ja jeg synes det er veldig dumt at så mange veterinærer vet så lite om medisiner å sykdommer hos rotter :trist: Smurfine har de siste kveldene vert mer i farten, løpt rundt på gulvet å har ikke tid til kos lenger, det eneste er at hun nyser fortsatt å det kommer svake pipe lyder ut av nesen hennes når hun snuser på noe, nå er hun ennå ikke ferdig med kuren sin å har 3 dager igjen, spørsmålet er om 7 dager er litt lite å om jeg bør fortsette i noen dager til

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Veterinærene har jo egentlig en mye vanskeligere jobb enn legene...De kan ikke forventes å vite noe om alle dyreslag. Det handler om etterspørsel der også. Rotter er ikke noe vanlig kjæledyr, og i tillegg er det mange som aldri drar til veterinæren med dyrene sine. Men veterinærene har en basiskunnskap som er veldig nyttig uansett hva slags dyr det gjelder.

Det er ikke noe galt i å gi henne Vibranord i 10 dager. Stort sett heter det seg for den typen antibiotika at man skal holde på til 3 dager etter at symptomene er borte, men hvis de ikke er forsvunnet etter 10 dager ville jeg ha kontaktet veterinær igjen.

Post Reply