Kjøpskontrakter..

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Alvrina wrote:Med tanke på dette med kontrakter og ugyldighet, hvordan blir dette med avlsfobud?

Som oppdretter kan man fraråde avl på en linjen, men man kan ikke sette et direkte forbud? Altså, nekte de som eier rotta å avle på den.

Spør om dette med tanke på min egen vurdering av en linje.
For dem som lurer er det fortsatt slik det var, forløpg forbud..
Nå er ikke jeg noen oppdretter, men etter det jeg har lest her, eller på et annet forum, så har du egentlig ikke lov til å nekte eieren på å drive oppdrett på rotten, men du kan si din mening. For når du først har solgt rotten til noen, er det i bunn og grunn ikke din rotte lenger ;)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Ok, det var sånn jeg tenkte det ja..

At i stedet for å sette et direkte avlsforbud på et kull, kan man heller skrive/si at man fraråder avl på dette kullet(eller linjen)...
Har tenkt endel på dette, og det er jo ingen vits å sette slike ting når det uansett ikke gjelder så snart rotta er ute av huset til oppdretteren.

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Alvrina wrote:Ok, det var sånn jeg tenkte det ja..

At i stedet for å sette et direkte avlsforbud på et kull, kan man heller skrive/si at man fraråder avl på dette kullet(eller linjen)...
Har tenkt endel på dette, og det er jo ingen vits å sette slike ting når det uansett ikke gjelder så snart rotta er ute av huset til oppdretteren.
Kan være enig der, ja. Men, alikevel, hvis du har funnet en kjøper du stoler på, så kan det jo nytte. Det er en god del folk her inne som respekterer det, men så finnes det folk som ikke gjør det, og bare avler, uten en gang å sette seg inn i avl :|
Tamara
------------------------

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Så sant, ordet avlsforbud er jo sterkere i seg selv enn frarådes å avles på.. :pir:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Alvrina wrote:Så sant, ordet avlsforbud er jo sterkere i seg selv enn frarådes å avles på.. :pir:
Hehe, det er jo det :P
Tamara
------------------------

Post Reply