Linda wrote:Stanley hater kos. Han er første rotta jeg har hatt som ikke takler kos med mennesker. Når jeg koser med han prøver han febrilsk å komme seg vekk, og har lagt merke til at når jeg tar hånda inn i buret for å kos med han, sleiker han i stedet hånda. Er dette for å distrahere meg vekk fra kosen kanskje? Sniff er jo broren hans og elsker kos, han popper øyer og står i når vi koser.. Trist at stanley ikke vil kos, men rotter er jo forskjellig og han er vel rett og slett ikke en koserotte da..
Det er vel snarere sånn at rotter har ulike personligheter, de som oss. Noen liker kos bedre en andre, og type kos er vel også forskjellig. Hos meg ser man klare ulikheter mellom rottene, og slettes ikke alle liker å bli håntert, andre kan ligge i timesvis å slumre med meg på sofaen. Det er det jeg fasineres av, at de alle er små spesielle vesen, med ulike behov og ønsker
Det har faktisk bedret seg med Stanley.. han har begynt å ta i mot kos, selv om han ikke er helt komfertabel med det.. men når han er alene på soafen går det bedre.. Når han er ute med Sniff er de bare ute for å gjøre ugang (som f.eks. og dra ut alt innholdet i sofaputa) og bryr seg ikke om meg. men har funnet ut at det er bedre å ha dem ute alene hvis det skal være kosetid, da er de roligere! Og så har situasjonen betydelig bedret seg etter at jentene kom i hus.. da er de veldig glad i å sitte i fanget mitt og sniffe på hendene og klærene mine etter jeg har kost med jentene, da sitter de i ro kjempelenge og jeg får kose så mye jeg vil.. hehe, rart det der! Da er jeg plutselig interessant