Veronika wrote:Ofelia, den nye rotteungen min er Black Hooded, mora er Black hooded og faren er i allefall husky, tror nok den er banded husky, ikke helt sikker. har bilder på pc'en men kan vel ikke få lagt de inn her uten å legge de ut på nettet?
Men la oss si faren er banded husky da, kan en da vite genotypen til Ofelia?
aa hh Roro :rottehode:
Dette er jo mest sansynelig ikke hele genotypen, men alt jeg kan vite utifra det jeg vet
Last edited by Stine on 06 Apr 2009, 00:24, edited 1 time in total.
hehe. kommer aldri helt til å finne ut av dette tror jeg er super forrvirra her men er ikke agouti sånn som dette?
Men om faren er agouti er vel ikke genotypen til ofelia aa hh Roro alikevel eller?
Bare si i fra hvis jeg er veldig masete nå, prøver bare å forstå alt dette
Jo, men siden faren er en husky så blir fargen grålig. Huskyer starter med den oprinnelige fargen, som i dette tilfellet er agouti, og etterhvert blir de bare gråere og gråere og tilslutt hvit. Slik som det er med gamle mennesker
Ofelia sin genotype er fortsatt aa hh Roro, siden agouti er en dominant variant dvs. at hun ikke kan bære den fargen.
men litt tilbake til Gudrun da, kanskje hun å er agoutti da, for hun er veldig lik faren til ofelia sånn som faren ser ut nå bortsett fra at hun har en litt mørkere flekk på ryggen?
Å så lurte jeg jo selfølgelig litt mer på det med denne genotypen. hva er det de forskjellige bokstavene i aa hh Roro kommer fra? bare sånn at jeg ikke bare vet at det er genotypen men å forstår hvorfor det er akkurat de bokstavene?
Ja, det kan godt være Gudrun er agouti ja, synes hun ser sånn ut
aa står for at hun er fargen Black, hh står for at hun er hooded og Roro står for at hun bærer husky. Hvis det hadde stått roro, hadde hun vært husky, om det er forståelig
Ikke dårlig da begynner jeg jo å lære litt :D
Siden jeg tydligvis er full av spørsmål i dag så lurte jeg på om du er enig i at faren til ofelia er banded husky?