Oi, har visst ikke lagt ut bilder her siiiden gutta var 2 mnd, sorry! Nå har de blitt 5 mnd, og veier henholdsvis 492g og 472g :cheerful:
Og i dag har de blitt storebrødre, til en liten tass på drøye 7 uker som skal hete Gunnar
Han er bare til å spise opp, såååå kosete! Bilturen hjem (20 min) lå han og sov i nakken min, så reisekolba hadde jeg strengt tatt ikke behøvd å ta med :nottelling:
Koste en stund med ham her hjemme, før jeg satte ham i et reservebur som sto nyvaska og klart til ham. Deretter gikk jeg ned til der de to andre står i det store buret, og koste masse med dem. De oppførte seg så morsomt da jeg la hendene inn i buret, så nesten ut som de prøvde å snuse seg gjennom huden, tydelig at det var en fryktelig spennende lukt på meg

Da jeg satte meg ned på gulvet med dem, oppførte de seg også helt annerledes enn de pleier. Jeg pleier ikke være så spennende da nemlig, da er det å suse bortover og undersøke så fort de får sjans, og heller komme innom meg en tur i ny og ne. Men nå var de derimot som klistra til meg begge to :nottelling: Men jeg observerte null tegn til aggresjon, de var bare ivrige og nysgjerrige, så da tenkte jeg at her er det bre å sette i gang og la dem treffe lillebror.
Så jeg tok med alle tre inn på et bad som også er helt ukjent og nøytralt for de to store. Og det var bare en fryd å se hvordan de ble kjent med hverandre. Jeg ble overrasket over at den lille var enda mer nysgjerrig og ivrig enn de store, det tok under 1 min før de tilsynelatende ikke brydde seg så mye om ham lenger, da var det bare godbitene jeg hadde der som var viktig... Gunnar var rett og slett helt lykkelig over å få møte Nicolai og Lucas, og han ble litt vel ivrig til slutt! Han begynte etterhvert å hoppe oppå de to andre, og smånappe dem i sida. Da var det veldig flott å se hvordan Nicolai taklet det. Han prøvde først bare å løpe vekk, ignorere den brysomme lille. Men da rakkeren ikke ville gi seg, la Nicolai ham bare resolutt ned på rygg, og holdt ham der lenge, tror det må ha vært 15-20 sek (har aldri sett brødrene holde hverandre nede så lenge). Gunnar bare lå der helt stille, kom ingen pip heller. Etter det var det bare respekt å spore hos Gunnar for de to eldre, ikke mer småbølling.
Men jeg synes Lucas oppførte seg litt merkelig etter ca en halvtimes tid. Han ble bare så pipete overfor de to andre, særlig den lille. Han "forskanset" seg under ei hylle, og hvis de to andre kom nær, ble det høylytt piping fra Lucas. Først trodde jeg det var en form for frykt, men etter en stund lukket han øynene og tok seg rett og slett en lur :crazy: Jeg stusset litt på dette, han pleier aldri å være så trøtt at han må ta seg en lur utenfor buret kl 22 om kvelden, så jeg funderte på om han kunne være syk på noe vis? Men virket ikke sånn etterpå, for da jeg satte Nicolai og Lucas tilbake på rommene de pleier å gå på, var de i full lek og normal aktivitet da jeg sjekket dem et kvarter seinere. Merkelig :hmmm:
Så fordi Lucas holdt på med den pipingen mot de andre både før og etter "powernape'en" sin, lot jeg være å sette Gunnar i det store buret med dem i kveld, det må jeg gjøre i morgen så jeg får observert lenge, akter ikke sitte opp hele natta og kikke på buret :nottelling:
Så den lille får klare seg alene denne ene natta, regner med det går helt fint å sette dem sammen i morgen...
-Og! dere skal få bilder i morgen, altså :nottelling: :cheer: