Og så er det to igjen da: Atreju og Magnar. Magnar er en stor dumbo på under året. Han er det nyeste tilskuddet i flokken og jeg må si at det er etter at han kom at rottene mine har "skadet seg". Atreju har bare ett øye og han bet litt når han rundet året...Men trodde han hadde gitt seg.
Det er vanskelig å dele ut skyld ut fra poster på et forum... Var det mennesker eller rotter eller begge deler Atreju bet? Og er Magnar omplassert til deg?
Enten det er Atreju eller Magnar som er synderen - hvis det er en av dem - er det en mulighet for at de kan fortsette å bo sammen uten klabb og babb, siden de ser ut til å komme godt ut av det med hverandre. Jeg ville ikke ha avlivet en rotte bare på mistanke, eller uten å ha forsøkt andre ting først. Atreju, som er over ovet, vil
antagelig bli roligere av seg selv om få måneder på grunn av hormonelle endringer. Magnar har større sjanse for å utvikle seg i negativ retning, hvis det er ham som er problemet. Er Atreju nesten 1 1/2 år, eller nærmere 1? Og har du sett endringer i pels og kroppsform i det siste?
Hvis Atreju har begynt å dale i testosteron, kan dette være årsaken til at Magnar tolererer ham. Det er også mulig at de to gjenkjenner hverandre som trøbbelmakere, og har en slags terrorbalanse. I så tilfelle risikerer Atreju å bli skadet når han blir syk, eldre og svakere, eller Magnar hvis han skulle bli syk. Men det er kanskje en risiko du må ta, siden du ikke kan finne ut hvem som har laget de andre skadene.
Hvilken posisjon tror du de to skadede rottene hadde i buret?