Kul på kinnet (i smilehullet)

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Martemor
Stjeler mat

Kul på kinnet (i smilehullet)

Post by Martemor »

Jeg ser det er mange like tråder her, men må bare starte en ny :P
Rottemor fikk for noen dager siden en kul på kinnet, den var bitteliten og man kunne nesten ikke se den, men dagen etter hadde den vokst til størrelsen av en ert. Jeg tok henne seff til dyrlegen, men problemet er at de kan så og si ingen ting om rotter. Men vi håpte at det var en betennelse av noe slag så hun har fått antibiotika og har gått på det i 2 dager nå. Jeg synes kulen har vokst til nesten dobbel størrelse etter hun begynte på antibiotika.
Tenker at det kanskje er en svulst da, men er usikker. Noen som har noen tanker om hva det kan være.
Jeg føler at kulen burde slutte å vokse hvis det er en betennelse. og synes det er rart den vokser så fort om det er en svulst.

Hun er fremdeles rask og fin, både spiser og drikker godt. Hun hater medisinen og spytter den ut overalt. går å gnir ansiktet på gulvet etter hun har fått, så det kan kanskje hende hun får litt lite, men jeg vet ikke :S
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Larm
Gammelrotte

Re: Kul på kinnet (i smilehullet)

Post by Larm »

Det kan være betennelse i tannrøtter.
Ligner kulen noe på dette: viewtopic.php?f=4&t=10656&start=0
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Martemor
Stjeler mat

Post by Martemor »

Ligner litt, men den er mer markert og rundere og stikker litt mer ut. Når vi var hos dyrlegen trodde hun først det var en betennelse i tannroten, men kulen sitter løst på kinnet så det kunne ikke være det. men jeg har bestilt time i morgen, så skal vi åpne opp å se. Men lille albinojenta mi har vært litt svak i det siste så jeg synes det er skummelt å legge henne i narkose. Men vi må nesten åpne opp å se, for antibiotika virker ikke :(
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Vi bruker ALDRI narkose.
Rottene blir lagt på gass i stedet. :)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Oj - håper da de ligger i narkose for det, ellers ville de jo være våkne og dermed kreve lokalanestesi i tillegg til gassen :mrgreen:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

pussi fikk det samme. men den gikk bort før jeg fikk kommet meg til dyrlegen, så kulen på en fredag fikk time på onsdag og på tisdag sprakk den. luktet møkk, men renset den og det grodde helt fint. nå har hun et søtt lite smile hull bare.

sessan
Hamstrer mat

Post by sessan »

Lotta hadde en kul ved siden av nesen for ikke så lenge siden. På størrelse med øyet hennes eeller en liten ert. jeg klemte på den, men det kom ikke noe ut.kulen ble lilla. Etter et par dager var huden på kulen blitt svart, og jeg pirket i den og huden gikk av, og det kom masse grønt gørr ut. Fikk klemt ut alt sammen og renset, Og det grodde fint. Hun fikk et lite krater, men nå ser jeg ikke det en gang.

Har du prøvd å klemme på kulen=?
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Post Reply