Klagebrev til dyrebutikk!!! :D Les igjennom

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
jackalope
Pinglerotte

Klagebrev til dyrebutikk!!! :D Les igjennom

Post by jackalope »

Hei, jeg skal sende ett brev til en dyrebutikk angående salg av rotter en og en. Og jeg trenger deres tilbakemeldinger om jeg skal gjøre noen forandringer :) Jeg har sent et brev like før jul også. Takk :)

SALG AV ROTTER

Den 21. desember 2009 sendte jeg ett brev til Dyrego Gjøvik angående salg av rotter. Jeg har vært innom Dyrego mange ganger etter brevet ble sendt og har ikke sett noen forandring. Det første jeg så når jeg kom innom Dyrego rett etter jul var nok en rotte som satt ensom i buret sitt. Jeg tenkte dere kanskje trengte litt mer tid, men har likevel ikke sett noen forandring. Det er mulig dere kanskje ikke har lest brevet mitt, men jeg vet at dere har fått det fordi jeg leverte brevet til en av de ansatte.

Rotter er ett flokkdyr som ikke trives alene og Dyrego selger rotter en og en. Dette mener jeg er uhørt og hvorfor kan dere ikke selge rotter i par eller tre rotter sammen, når dere gjør det med deguser? Hvis en kunde allerede har en eller flere rotter er det forståelig at dere selger en og en, men ikke når en kunde ikke har noen rotter fra før eller ikke har tenkt til å skaffe seg flere enn en rotte. Jeg vil gjerne ha en forandring på dette og lurte på om det er mulig. Og hvis det ikke er mulig vil jeg gjerne ha en begrunnelse på det.

Det [å selge rotter som skal stå alene] er i strid med målsettingen i
Forskrift om velferd for dyr ved ervervsmessig omsetning
"Dyr som omsettes fra zooforretninger, skal ledsages av skriftlig informasjon til kjøper
om den aktuelle dyreartens mentale og fysiske behov, krav til levemiljø og stell."

Jeg legger ved at jeg flere ganger har opplevd at de ansatte har manglende kunnskaper angående dyr. Alt fra at rotter helt fint kan løftes etter halen, til at marsvin og kaniner kan bo i sammen. Det er ikke dette jeg legger vekt på i dette brevet, men jeg ville opplyse at de ansatte kunne trengt litt mer kunnskap når det gjelder dyr.

Jeg har lagt ved e- posten min slik at det blir enklere for dere å svare og jeg håper på et svar og en forandring denne gangen 

dosjos
Pinky

Re: Klagebrev til dyrebutikk!!! :D Les igjennom

Post by dosjos »

Brevet ser bra ut det. Men et lite spm. Kan man virkelig løfte rotter etter halen? Det virker litt barbarisk...

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Poenget i brevet er jo nettopp at man ikke kan løfte rotter etter halen :) Det er dyrebutikkens ansatte som skal ha sagt at det går an.

Rotter kan løftes i et to-håndsløft hvor den ene hånden holder om halen innerst ved roten, og den andre holder forkroppen. Det er den eneste måten de "tåler" å løftes etter halen på. (De foretrekker støtte under bakbena i stedet for å holdes i halen da også.) Hvis man griper dem ytterst på halen og lar dem henge risikerer man at hele halehuden slites av, og halen må amputeres... :evil:

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

En rotte i Danmark fikk brist i ryggraden som følge av å bli løftet etter halen, så jeg ville ikke gjort dette :(
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

oliver;)
Hamstrer mat

Post by oliver;) »

Er dette den butikken som er på cc?
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Post Reply