Vurderer å gi bort den ene av gutta mine. Tips?

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

tuninna
Pinky
Sted: Akershus

Vurderer å gi bort den ene av gutta mine. Tips?

Legg innav tuninna » 16 okt 2010, 19:02

Jeg har 4 gutter. En fin gjeng, sosiale og glade i oppmerksomhet og kos :)

Men så har jeg fått en problem. Han ene gutten Pepsi har bitt min datter.
Det har skjedd kun to ganger, men nok til at hun har blitt redd for han. Og jeg kan ikke ha en rotte min datter er redd for. Hun er 7 år.
Pepsi har aldri bitt noen andre, mulig hun satt han i en vanskelig situasjon oppi et hjørne ellerno mens jeg ikke så på. Så kan godt hende hun provoserte han og han bare forsvarte seg, siden ingen andre har blitt bitt av han før.

Pepsi er 7 mnd gammel. Aldri vært syk. Er den som kommer først til døra på buret og slikker deg på hånda og liker å sitte på skulderen. Han er vandt med å være masse ute.
Han er grå. Hvit tupp på halen, hvite sokker på beina og lys mage. Kan prøve å legge ut bilde om folk er interessert.

Har jo egentlig ikke lyst å gi han bort, men tror det er det beste sånn som situasjonen blitt. Han er absolutt ikke en aggressiv rotte. Og han kommer godt overens med sine 4 andre kamerater.

Brukeravatar
maros
Sofaspiser
Sted: Bergen

Re: Vurderer å gi bort den ene av gutta mine. Tips?

Legg innav maros » 16 okt 2010, 21:27

Syns det er synd hvis du splitter gjengen bare for at Pepsi har bitt to ganger. Slik du beskriver Pepsi så virker det som at datteren din kan ha satte han i en vanskelig situasjon. Har du snakket med henne om hva som kan ha skremte Pepsi? Siden hun er 7 år så forstår hun at man kan føle seg truet, og man forsvarer seg.
Har du prøvd å ha Pepsi og henne ilag i sofaen, for å vise at han er ufarlig?

Man kan ikke fjerne alt ungene er/blir redd for. Det er ikke slik virkeligheten er. Man må lære dem å møte frykten. La dem se at det er ikke så skummelt som det ser ut. Vis at du er der, at du er trygg på Pepsi og fortell henne at det er ikke noe å være redd for.

Hva blir du å gjøre hvis en av dine andre rotter biter din datter? Skal du da gi han også bort? Du har tatt på deg et ansvar ved å eie rotter.
Sier ikke dette for å være slem, men det er det jeg tenker etter å ha lest innlegget ditt ;)
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Brukeravatar
Ingvild
Sofaspiser
Sted: Stenbråten, Oslo

Legg innav Ingvild » 16 okt 2010, 22:32

Da min datter var på din datters alder hadde vi en rotte som bet. Rotta hadde dårlig syn, og det var ikke sjelden hun trodde fingrene våre var mat. Det hendte også at hun "sa ifra" når hun ville være i fred. Takket være denne rotta lærte datteren min å respektere rottene og oppføre seg på rottenes premisser og ikke bare ture fram som hun selv ønsket. Hun ble veldig glad i denne rotta og siden hun tok sine forhåndsregler når hun håndterte henne (ikke veive med fingrene foran nesa hennes, lese kroppspråket hennes - vil hun være i fred?) ble rotta også veldig glad i henne.

Det er selvsagt opp til deg hva du velger å gjøre i situasjonen du er i, men jeg håper vår lille historie inspirerer dere til å gi Pepsi en sjanse til. :cheerful:

tuninna
Pinky

Legg innav tuninna » 20 okt 2010, 18:40

Jo dere har jo rett i det dere sier. Men spørs jo hvordan det går å avvenne frykten.
Vi får prøve litt til og se hvordan det går. Han er jo verdens skjønneste og har ikke lyst å kvitte meg med han.

Mia.rotte
Stjeler mat
Sted: Sarpsborg

Legg innav Mia.rotte » 09 aug 2011, 15:47

er intrisert men har ikke rotter fra før :sad:

Søstrene Halvorsen
Klatrer på møblene

Legg innav Søstrene Halvorsen » 09 aug 2011, 15:58

Jeg har ei datter på samme alder som din og en rottemann som jeg kaller for risiko rotte fordi den kan bite. Noe den også har gjort med min datter. Vi har som alle her over skrevet gjort og frykt forsvinner fort hos barn og di lærer grensene for rotten.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 04 sep 2011, 17:30

Har han fått nytt hjem? mulig å få se bilde?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»