LVI..?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Yumina

LVI..?

Post by Yumina »

Hei :) En av mine to rotter har i løpet av den siste månden laget marsvinlyder, vanligvis om nettene ca. 7-8 ganger tilsammen (varer ca. 1-3 min).

Når jeg tok han med til vetten sa han at han ikke ville gi meg antibiotika da rotta mi ikke lager rare lyder så ofte og pga han ellers virker fin (han spiser, drikker og søker kontakt). Han sa det var et virus som vil gå over av seg selv.
Etter jeg var der, ca. 1.5 uker siden, har jeg bare hørt marsvinlydene en gang. Men vetten her har veldig lite erfaring med rotter så stoler ikke 100% på at han har rett og jeg kan ikke hjelpe for å være engestelig for mine søte små :)

Sånn ellers burde jeg vel nevne at han har hatt to baytril kurer i løpet av ett år pga byller, så vil ikke gi ham for mye medisiner heller. :/

Matmor
Gammelrotte

Re: LVI..?

Post by Matmor »

Vel, hvis du har hørt lydene 7-8 ganger i løpet av en måned er det omtrent to ganger i uka, så én gang på 1 1/2 uke høres ut som bedring. Jeg synes godt du kan se det an og håpe at bedringen fortsetter, i og med at rotta er sjekket hos veterinær. :cheerful:

Post Reply