Matmor wrote:Stakkars liten :trist: Det er ikke lett å spise med noe slikt. Problemet er at fortannen som er så lang vil fortsette å vokse, så den må holdes nede stadig vekk. Om det lar seg gjøre kommer både an på rotta og din lommebok. For så vidt trenger du ikke noen rottekyndig veterinær for å vurdere problemene: skjeve tenner kan like godt komme hos kaniner, for eksempel. Da kan du få et overslag over pris pr. behandling og muligheter. Men hvis det er snakk om å legge rotta i narkose for å knekke/pusse ned tannen er det best å ha en veterinær som har operert på rotter før!
Dette er skikkelig ille!!! Hun veier 190g, tynn og skral, og det er jo ikke rart mtp disse tennene.. hele øyet på den siden som tanna trykker renner av porfyrin og er utstående.
Jeg har forhørt meg ang å opperere tennene bort nå, men finner ingen vetter som har gjort det på rotter før.
Det er en fantastisk personlighet på dette dyret og hun har gått rett i hjerte på meg. Virker både glad og nysgjerrig. Hun spiser babygrøt for harde livet nå, men det tar tydelig tid for henne!
Jeg vet jo ikke hvor stor skaden FAKTISK er, kansje øyet hennes er ødelagt også..
Hun som egentlig eide henne er polsk og har reist tilbake til hjemlandet, så ingen info og få der heller.
Frustrert ja.