Puffen tilbake til flokken

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Morgan's
Klatrer på møblene

Puffen tilbake til flokken

Post by Morgan's »

Bare et lite spørsmål: må jeg introdusere Puffen som ny rotte i flokken? Han har bodd i buret lengst av alle, men var et par dager adskilt fordi såret hans måtte gro. Jeg ville sette han tilbake i buret i går, men det ble skikkelig klammeri av det og jeg ga opp til slutt og satt han tilbake i sykeburet. Er det så ille at de ikke kjenner igjen en burkamerat som har vært vekk i et par dager? :(
Hilsen!
Rose

B.L.

Post by B.L. »

Har du latt dem "bli kjent igjen" på et nøytralt sted før du satte ham inn igjen?

Hvis ikke så kan kanskje det hjelpe.

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

kan jo hende de bare ikke liker ham og så sitt snitt til å bli kvitt ham.. ehh... eller ikke. men en eller annen må jo ha laget såre på ham. altså krangler de. og da er det vel ikke så rart om de gjør det igjen?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Dyrlegen sa det var et rift ikke et bitt.. Har vært på let etter skarpe ting i buret, men fant ingenting. Puffen er den mest rolige og kosete av alle. Hadde allerede gitt sjefsstillingen til badgeren uten å gjøre særlig mye ut av det. Men det var ikke han som likte hjemkomsten dårlig. Det var en av de yngre. Men den gutten er i den alderen at han skal gjøre litt av seg. Sikkert derfor. Han er en skikkelig mammadalt forresten så jeg ble litt overrasket. Kanskje var han sjalu? Skal vaske ut hele buret i morgen og la de hilse på sofaen først. Håper det hjelper. Er det noen som vet hvor lenge rotter husker andre rotter? Noen fortalte meg engang at det var 3 uker..
Hilsen!
Rose

rottev

Post by rottev »

Hei
Jeg har aldri hatt vanskeligheter med å sette ei hunnrotte tilbake til jentegjengen etter at hun har hatt et kull. Det kan vøre tilfeldigheter, men det kan kanskje også si noe om rottas hukommelse?
mvh

Sissel

Post by Sissel »

Når jeg brukte middkur på gutta mine, måtte de være adskilt et døgn så de ikke skulle slikke det av hverandre (det er dødelig siden kuren er beregnet på hunder........jeg fikk den av dyrlegen....så ta det med ro). Da satt jeg de to burene inntil hverandre så de kunne snuse på hverandre. Og ingen problemer dagen etterpå, de var overlykkelige over å kunne være inntil hverandre igjen ;)

Men det var bare 1 dag da....

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Ved større problemer har jeg latt burene stå ved siden av hverandre i en forholdsvis lang periode (1 uke eller 2), de blir vant til hverandre, og etterhvert har de godtatt å gå sammen. Har ikke opplevd å ikke få en ny hann inn i flokk til nå. *bank i bordet* Masse tålmodighet, og respekt for rottenes grenser fører som regel til et positivt resultat. :D
Mvh Ida S. Eggen

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

De fikk gå på sofaen i lag i en times tid og det gikk greit helt til han samme unggutten begynte å true Puffen igjen. Må være en skikkelig hormonbombe for han ble søkvåt på flankene. Han er ca. 6 måneder så han er nok på vei til å bli mann. Jeg prøver igjen i dag. Hvor lenge værer denne puberteten? Har forresten aldri sett en hannrotte bli så våt på flankene før. Hadde jeg ikke lest om det hadde jeg sikkert lurt VELDIG på hva som stod på..
Hilsen!
Rose

rottevenn

Post by rottevenn »

Hei
Jeg tror at om man bare er sta nok, vil det meste gå bra.
Har nettopp etter MANGE ukers jobbing fått innlemmet en 1 år gammel hanne som aldri før hadde sett ei annen rotte inn i en flokk. Han er nå en av en gruppe på 5. Jeg har vært uhyre oppgitt mange ganger, har også tatt pauser i treningen. Har lurt litt på om rottene værer min oppgitthet. Men nå går det altså bra.
Noen ganger har jeg gitt opp. I den forstand at jeg har gitt opp å få en hanne inn i akkurat den aktuelle gruppa. Valgt å spleise den med en eller flere andre i stedet. Jeg ville ikke vært "i bur" med alle jeg heller:)
Men dine har jo vært sammen før, hatt bare et bittelite opphold.
Vet veldig godt hvor slitsomt det er å jobbe med sånt, men det er jo så gøy når det går bra!!! Lykke til!
mvh

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Håper det går bra. Jeg er så redd for at de kommer til å skade hverandre. Menne jeg vil gjerne vite hvor lenge denne puberteten værer. Det går gjerne mye bedre når hormonene hans har roet seg litt?
Hilsen!
Rose

Locked