Mine to små fyller 3 måneder til helgen. Har noen spørsmål om urinering/markering og slossing/leking

Det er jo en forskjell på å urinere og på å markere. Gutter markerer jo mer en jentene, men jeg synes mine to gjør fra seg veldig ofte! Jeg har ikke noe imot at de gjør det, og synes ikke det er ekkelt på noen måte. Men hvor er "typiske" plasser rotter urinerer/markerer? Viss det er en sånn plass da. Jeg har merket at på armene/hendene mine og på telefonen og i sofaen markerer/urinerer de VELDIG mye. Men har enda ikke sett, selv om de sikkert har skjedd, at de har gjort det på gulvet, eller på kommoder og klær og slikt. Noen som kan gi meg litt info om markering?

Også lurer jeg på om lekingen deres. Hvor går streken der lek og alvor skilles?
De er jo ikke fullvoksne enda, så det er vel bare naturlig at de leker. Når slutter egentlig rottene og leke, hvor gamle ca.? En gang for en uke siden så spratt jeg ut av senga ganske sent på natta av et høylydt pip fra buret så sprang jeg for å sjekke hva som skjedde. Da jeg kom på stua stod de bare og så på meg, så da tok jeg de ut og sjekket om noen hadde noen sår. Men begge to så veldig fine ut heldigvis