Noen andre med hund her?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte

Noen andre med hund her?

Post by § RatGirl § »

Noen andre som har hund her? Hadde vært morsomt å vite :)
Vi har en snart 11 mnd gammel Lapsk Vallhund tispe fra Sverige. Hun heter Beaivvás, uttales Beyvas, og betyr liten solstråle, sol, skinne på samisk! :sol:
Vi har gått på flere kurs med henne og jeg har lyst til å prøve meg på agility senere :D Syntes det ser veldig morsomt ut!

Kan jo legge inn et bilde av henne, siden det er en ganske så stor mulighet for at dere aldri har hørt eller sett en Lapsk vallhund før! Tror det er ca 40 av dem i Norge! Kan også kalle dem for Samisk gjeterhund/finsk gjeterhund, altså, hun er en lapphund :wink: Hun har til og med en farge som er helt unik for rasen :D Egentlig så er de sorte, mørkebrune, eller grå, med tegninger som Beaivvás har.

Image

Henriette

Post by Henriette »

Jaaa... Søde skønne Lubi

Image

Hentet på internatet værn for værgeløse dyr, han var blevet fjernet fra sit tidligere hjem. Han havde bla. fået ros for at besørge indenfor.

Lubi er en lab/schaefer blanding, 5 mdr. gammel.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Jeg har hund, Geisha, en Blanding av Rottweiler, Labrador retriver og Flacoated retiever (hennes mor) og Scæfer/lapphund(hennes far) er litt uskikker på om han var scæfer eller lapphund, ingen vet hvem hangenetlig er, vi har bare mistanker!

Geisha er 5 år gammel, men sprek som en unghund og leken som en valp. Hun har aldri gått derssur kurs, men er da veldressert nok til å fungere i famile livet. Ellers så trener jeg henne i spor og skal kanskje starte med agiliety.

Image

Image

NB* Mange tror at hun er oppkalt etter sånne Japanske adels kvinner , nei det er hun ikke. Dette er Geisha Grøtris !!!
:)

Glemte å si at jeg skal kanskje så en til hund til høsten:)
Last edited by Alvrina on 30 May 2005, 20:58, edited 1 time in total.

Eirin

Post by Eirin »

:D Hehe, Geisha Grøtris...

Jeg har også en hund, en stooor dachs (større enn de fleste andre dachser). Han heter Toro ("derfor får vi gratis Toro-produkter" :lol: )

Han er 9 år gammel, men oppfører seg fortsatt som en leken valp. Han er en super familiehund, men brukes også som drivende hund på rådyrjakt (det hører med til historien at hunden ofte har fin los, men at jegerne sjelden klarer å utnytte dette). I tillegg har han vist seg å være en god fuglehund (ingen skjønner helt denne kombinasjonen), en bra fiskehund (å det er så spennende der nede i vannet når vi sitter i båten og pilker!) som flere ganger har gått over båtripa i ekstase og en bortskjemt og kosete pyntehund de gangene det passer han.

Har dessverre ikke noe digitalt bilde av denne usedvanlig flotte strihårsdachsen... sånn er det når man "nekter" å følge med i tiden... (OK, det kommer vel av studentøkonomien).

sonja89

Post by sonja89 »

Ja :D Vi har tre hunder vi.

Theodor (blanding):
Image

Alkor (kinesisk nakenhund):
Image

Anastasia (Kinesisk nakenhund) :
Image

Theodor er min hund, mens mamma eier Kineserne. Men jeg regner de som mine også :lol:

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Har ingen hund selv nå,men er "storesøster" til Emil Dvergshnauzer på 2 år..
Verdens tøffeste bartevakthund...Ingen som går umerket i gata hannes :) Hehe....
Han e kosegutt som virkelig HATE å bli våt på beinan..Går lange omveia hvis det e søledamme i hanne bane og ingen må våge sæ på å fløtte på han hvis han har lagt sæ i godstolen eller i senga.GRRRR sir han da :P

Image
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Jeg har 2, snart 3. Nummer 3 ligger i magen til nummer 1. :D

Rally
Image

Arja og valpene (inne i magen) :D
Image
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

sonja89 wrote:Ja :D Vi har tre hunder vi.

Theodor (blanding):

Theodor er min hund, mens mamma eier Kineserne. Men jeg regner de som mine også :lol:
Hva skjedde med border collie blandingen du fikk?Amor?
Mvh
Elin:o)

sonja89

Post by sonja89 »

Elsol wrote:
sonja89 wrote:Ja :D Vi har tre hunder vi.

Theodor (blanding):

Hva skjedde med border collie blandingen du fikk?Amor?
Han var dritnervøs, det var vanskelig nok å¨få Theodor til og slutte å bli nervøs, og da hadde jeg bare en hund. Hadde ikke vært rettferdig mot Amor hvis jeg skulle beholdt han, har ikke all den tiden han ville krevd.

Amor lå under sofaen uansett om det bare var jeg som var hjemme eller hele familien. Han pustet utrolig tungt, og hjertet banket 10ganger fortere en Theodor sitt. Vi fikk det sjekket, vi trodde han hadde hjertefeil eller noe sånt. Men han hadde ikke det, han var bare så redd. Veterinæren sa at vi burde avlive han, at han aldri ville fungere som en normal hund og i værtfall ikke som en familiehund. Hun mente det var noe galt med hodet hannes.
Men vi omplasserte han heller til en enslig mann som har en Gordon Setter, han er flink med dyr. Amor er blitt litt roligere hos han mannen, men ikke mye. Får håpe han blir bedre med årene :)

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Så søte de var, alle sammen! :D :D :sol:

Panther

Post by Panther »

Jeg hadde en hund som het zita før, jeg savner henne dypt :cry:
Hun var utrolig nydlelig, vedrens beste venn, lydig og veldig flink til å lytte når jeg hadde problemer

Image

Image

Image
Her er Zita som liten hvalp=)

Du kan gå inn på siden min å lese hva som skjedde med henne, hvis du er interessert

max

Post by max »

jeg har en chihuahuagutt jeg :D

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

max wrote:jeg har en chihuahuagutt jeg :D

Bilder? :P

Elsker bilder jeg! :oops:
Mvh Ida S. Eggen

Casanova

Post by Casanova »

Jeg har en hund på 3 år som heter Balder. Blanding av labrador, boarder collie og bjørnehund.
Driver med lydighet og agility!
Bilder er det her: http://www.freewebs.com/dogpage/

Locked