Skrekken!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Skrekken!

Post by Hoyst_87 »

Hadde bare lyst å fortelle hvor overrasket jeg ble i går, når jeg kom tilbake fra 5 dagers ferie i Bergen! :) (en i klassen, Jostein, matet guttene for meg)

Fant ut jeg skulle gjøre reint i buret, så jeg tok av gittertoppen, og ristet en rotte ut av sovehuset, en rotte til ut av sovehuset... Men ingen tredje..??? :?

Ole var borte!! Begynte nesten å lure på om de to andre hadde spist ham opp eller noe, men, kunne ikke tro noe sånt om de snille, søte guttene mine.. Begynte å lete rundt i rommet, og oppdaget en veltet potteplante, der det kun var potten og jord igjen! :? (er det bra å spise potteplanter..?)

Letet mer, men ingen tegn til Ole.. Til slutt begynte jeg å løfte på flyttelass-posene som står i hjørnet, og gjett hvem som lå og sov oppi en pose med klær? Lille Ole ja! Hm.
Frekke lille rotten har da sannsynligvis sneket seg ut mens døra har vært oppe når Jostein har fylt vann i vannskålen e.l, og har så hoppet ned på gulvet(buret står på en pult), og innlosjert seg i klesposen min.. :roll:

Han var jo helt i orden, eneste var at han var tørst! *lettet*

Så det var eventyret for denne gang.. :P

(i tillegg har de jo nesten DOBLET størrelsen sin på 5 dager!!!!!! :shock: )

Men, i dag har alle sammen fått trøstegave fordi mor ikke var hjemme og passet på at alle fikk være sammen, har snekret hylle til dem av en sponplate! *litt stolt* :oops: De likte den egentlig veldig godt, tror jeg.. :)

Eneste er at jeg må vel passe godt på at de ikke gnager på den, da jeg ikke vet hva slags tre den er laget av..? Eller? Er det farlig om de gnager på en sponplate av f.eks furu? :P (Altså gnager, ikke spiser)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Ole rømlingen! Godt det gikk bra. Men husk på at det skal ikke mange dagene uten vann for en ung rotte før det går galt, så sikre buret (eller rottepasseren! :-P) bedre neste gang.

Det skader som regel ikke at de gnager på treverk, selv ikke furu eller gran. Jeg tror det største problemet ditt med trehyllen vil bli at den vil begynne å lukte veldig fort av urin.

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Jeg vet, tenkte på det selv, det at han hadde gått uten vann, så det første jeg gjorde var å gi ham vann. Neste gang, (hvis det blir en neste gang, kanskje jeg heller tar dem med meg), kommer jeg til å sikre meg at rottepasseren vet at de stikker av fort! :P (slik at han/hun kan forhindre det)

Oki, godt å høre!
Den er beskyttet litt, med enten linolje eller jernvitrol(??)/jernsulfat(??) eller hva det heter, sånn man kan bruke som bevaringsmiddel på tre, mot vær og vind, men som egentlig er et mineraltilskudd til gris, sånn at det ikke er skadelig. :)

Var en rest fra halmhuset vårt, som jeg tok nå. Så den bør holde litt, ihvertfall! :) la også litt avis på den, men regner med at det er borte nå, og strimlet og dratt inn i husene. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked