Lønner seg ikke!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
LILO
Hamstrer mat

Lønner seg ikke!

Post by LILO »

Sjefen min var på et seminar sammen med andre dyrebutikkeiere, og der hadde hun fortalt hvor mye tid vi bruker på dyrene i butikken.

Reaksjonen hun fikk fra de andre var at det ikke lønte seg å bruke så mye tid på dyrene! De bruker minst mulig tid på dyrene, for det er jo ikke de de tjener penger på.

Heldigvis er ikke sjefen min av samme oppfatning, hun sa klart ifra at hun ikke er interessert i å selge dyr som ikke er vant til å bli håndterte. Det er jeg som har ansvaret for dyrene, og jeg må jo si det, at hvis jeg ikke hadde fått lov til å bruke tid på å gjøre dem trygge og tillitsfulle, da hadde ikke jeg hatt noe i en dyrebutikk å gjøre.

Ok, vi tjener ikke noe særlig på dyrene, da mange blir stående lenge, og koster endel i for og strø o.l. men dyrene har jo faktisk et liv før de blir solgt også!

Når vi har rotteunger i butikken håndterer jeg dem daglig, fra de er små, og det gir mye tryggere rotter enn om de blir stående i et bur dagen lang, og de trenger utetiden sin like mye, om ikke mer, mens de står i butikken, som de gjør når de bor hos private folk.

Når det gjelder de andre dyrene er det litt vanskeligere å gå med de på skulderen i butikken, så de slipper jeg løs på dyrerommet, så de får springe fra seg der, og så får de litt kos flere ganger i løpet av dagen.

Og dette var å bruke for mye tid på dyrene.

Jeg kan ikke bare putte dem i ei eske, gjøre reint buret og hive de inni igjen, de fortjener bedre enn som så!!

Dette tar jo selvfølgelig noen timer hver dag, men så har vi nok endel mer dyr og bur enn de fleste andre butikker...

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Kunne ønske flere i dyrebutikker hadde samme oppfatning! De rottene jeg har kjøpt i butikk har ikke vært så veldig tillitsfulle kan man si, og det tyder jo på hvor lite de har blitt håndtert. desverre :(
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Locked