mine to gutter
Moderator: Moderatorer
mine to gutter
mine to gutter er brødre og har vært sammen hele livet. de er nå snart 7mnd gamle og i det siste har de kranglet noe innmari. tilogmed ute på stuegulvet, midt på gulvet uten noenting å krange over.. er de normale eller har de klikket helt? 

Mai-Tai
*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*
*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*
Hei! Akkurat det samme skjedde med mine gutter... Jgg hadde 3 i samme bur... far, sønn og en annen hann rotte som ikke var i slekt... Det gikk kjempe bra i nesten et helt år... Helt til Rassmus, han som ikke er i lekt, begynte å bite de to andre... Den dag i dag, står Rassmus i et bur helt for seg selv. For han er ikke egnet til å bo sammen med noen.
Det med dine rotter, er det skikkelig slåssing med høye pipe lyder og store bite merker??
:
Det med dine rotter, er det skikkelig slåssing med høye pipe lyder og store bite merker??

Re: mine to gutter
Har fem gutter sammen, og min erfaring er at den "verste" alderen er mellom 5 - 8 mnd. Rene hormonbombene og rangen diskuteres, men det har alltid roet seg etterpå og de er blitt stille og rolige deilige rottersiva83 wrote:mine to gutter er brødre og har vært sammen hele livet. de er nå snart 7mnd gamle og i det siste har de kranglet noe innmari. tilogmed ute på stuegulvet, midt på gulvet uten noenting å krange over.. er de normale eller har de klikket helt?

Så lenge du ikke finner sår og blod på dem, så går det nok over.
ja ganske vanlig tror jeg
keiko og stripa er godt over to år nå men er like kranglete til tider som de var da de var små. ikke noe alvorlig men litt småknuffing og jaging og sånn. men de andre to hannene jeg hadde var det aldri noe knuffing og småslossing. men de var ikke særlig dominante, kranglete og hadde ikke noen stor interesse for det motsatte kjønn heller (merkelig nok)
tror ikke de hadde overproduksjon av hormoner akkurat hehe
tror ikke de hadde overproduksjon av hormoner akkurat hehe