Jeg har 3 rotter, Rolf, Anna Luzia og dumbo. Rolf er en kastrert hann og de to andre er jenter. Problemet er at antagelig vil Dumbo leke eller så er det bare for å irritere at hun løper etter Anna luzia. Anna luzia er veldig sytete av seg og piper bare Dumbo nermer seg. Etter hvert blir hun lei og biter Dumbo i ørene. Det samme gjør Rolf. Dumbo er en veldig skvetten jente. Hun kommer til meg kun på sine premisser og får panikk viss jeg prøver å løfte henne, da løper hun under sofaen. Hun er ikke skvetten blandt de to andre rottene, men piler avgårde og skriker fælt når de glefser henne i ørene.
Jeg syns så synd på henne der hun gjemmer seg med de såre ørene, og får ikke lov å trøste henne siden hun er så redd. Hun har fullt av sår bak på ørene og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få Rolf og Anna Luzia til å slutte å angripe ørene hennes. Jeg kan ikke se noen andre sår andre steder på kroppen, men siden jeg ikke får studert henne, så vet jeg ikke. Men det ser ikke sånn ut.
Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å slutte å bite henne i ørene???
Jeg tør nesten ikke reise i fra dem en natt eller to fordi jeg er redd for hva de kan gjøre mot Dumbo

....