Sidan eg endå ikkje har blitt medlem i NTF, må eg skrive denne her, og ikkje på medlemenes oppslagstavle, der den sikkert hadde høyrt meir heime. Men uansett:
Vil melde meg inn i NTF no, men har eit par spørsmål fyrst.
1. Får eg tilsendt alle nummera av GNAG som har blitt sendt ut før i år?
2. Og til dykk medlemar som bur såpass langt vekke at de må få varene frå nettbutikken tilsendt med post.. Kor mykje kjem portoen på (f.eks 12 kg mat og 12 kg strø)?
*Flyttet til medlemmenes oppslagstavle*
Norgespakke + emballasje. Når prisene øker på porto vil nok også prisene øke i nettbutikken. Inntil videre er det de prisene som regnes ut i nettbutikken som gjelder.
Norgespakke er utgått. Smartposten har kommet.
Den skal visstnok være rimeligere i visse tilfeller.. Da betaler du for emballasje og porto i èn pris, samme hva det veier. Men hvis sendingen skal egenemballeres, koster det 112 kr for inntil 10 kg som norgespakkene.
Norgespakker er ikke utgått helt, det heter Norgespakke Egenemballert der hvor man ikke kan bruke Smartpost. Altså der hvor man pakker inn selv, og ikke kjøper de ferdige eskene. Prisene er øket med inntil kr 5,- på Smartposten på pakker, de egenemballerte er også øket i pris, inntil 10 kg er kr 117
Ja, selve Norgespakkene skal utgå, men egenemballasjen på Norgespakker kan brukes. Den har gått opp til kr 117, mens egenemballert Smartpost koster 112 kr (som gamle norgespakke-emballasjen.) Skjønner ikke helt logikken, men egenemballasjen for Norgespakker forsvinner visstnok til nyåret, så da er det jo greit.
Det finnes ikke egenemballert Smartpost. Smartpost er kun kjøpt emballasje inkl adressekort for pakker og ferdig frankerte konvolutter og boblekonvolutter for brev. Det som er smart på brevsiden er at det ikke er vektgrense på brevene, man må bare passe på at emballasjen tåler innholdet. Altså kan et brev med Smartpost veie mer enn 2 kg. Kan ikke finne noen steder at egenemballert NP skal bli borte, men at NP med de eskene som idag finner forsvinner er kanskje naturlig fordi Smartposten har kommet. Men ettersom dette ikke er relatert til rotter så får jeg kanskje avslutte her.
Jeg fikk nettopp beskjed av posten om at Smartposten skal ta over for Np, både pakker og egenemballert. De sa at for 112 kr kan man egenemballere pakker med Smartpost. Hurra for posten som har peiling.
Nei, dette er forvirrende. Og egentlig uintressant.