Igår fikk mine 2 jenter storbesøk ifra Moss.
Jeg skal passe på Himi-Zoo sine 6 jenter.

Og..... uhm.... det følgte med ei lita rexjente som på mystisk vis hadde sneket seg oppi

Tenkte mine skulle få snuse på de nye en etter en.
Sånn at det ikke ble så mye med enn gang.
Menne det ville ikke noen av rottene være med på.
Alle ville hilse på alle samtidlig.
Speedyjenta mi satte seg i ett hjørne og vasket seg. Snuste litt i baken på alle andre. Men gadd ikke være med på den der dumme jeg bestemmer og jeg er best leken.
Snek seg oppi reisekassen og "stjal" litt RM mat.
Såg på meg og lurte på vaffø dem ikke fått dem gode maten før.
Kosejenta deremot havnet i hardt vær rimelig kjappt.
Hu skulle absolutt ikke gi seg!
Og fikk dermed en rift på ene beinet sitt.
Etter ei stund så gjemte hun seg i et hjørne under kommoden og nektet og komme ut.
Etter det roet det seg og alle begynnte og bli utålmodige og prøvde og rømme. Så jeg satte de nye inn i buret.
Så puttet jeg Speedy inn i buret.
Kosejenta mi nektet fortsatt og komme frem.
Hun holdt seg inni hjørnet sammen med babyen. Kom kun ut veldig kjappt for og hente litt mat til seg sjøl og den lille.
Når hun først kom ut så var hun UTRULIG stressa. Så jeg slapp henne ut sånn at hun kunne løpe fritt i stua ei stund.
Etter 30 minutter som kom hun løpende bort til meg og opp mine bein til sofaen. Da ville hun også inn i buret.
Da hadde hun også roet seg ned.
Noen av de andre jentene var klare for en ny omgang med slossing.
Men det var ikke Kosejenta. Så kosejenta ble veldig glad når ei stor,lurvete,lys jente kom for og beskytte henne.
Siden da holder hun seg sammen med de lyse mens Speedy ikke bryr seg så mye om hvem hun deler hengekøye med.
Stakkar lille babyen klarte og sette seg fast så jeg måtte redde henne og putte henne i buret. Hun gjemmer seg godt i buret nå. Tenkte jeg skulle la henne få litt fred og ro før jeg begynner og kose med henne.
Nå deler alle allt med alle og venter på ei porsjon bestående av gullrøtter,litt babybel ost, knekkebrød, tørked frukt og kokt egg

Ting roet seg veldig kjappt og jeg er veldig fornøyd.
Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal prøve og sy en hengekøye eller to

(ble litt langt.... Menne ville bare fortelle dere åssen det gikk. Har aldrig hatt mer enn to rotter samtidlig)