I går skjedde det uungåelige, Jane angrep Evita. Jeg slapp de ut sammen i senga så de kanskje kunne bli venner. De snuste grundig på hverandre og det virket som om alt gikk bra, men plutselig hørte jeg hyling og vræling. Jeg fikk skilt de, og Evita blødde som en gris fra framfoten. Etterhvert fikk jeg stoppet blødningen, og laget litt babygrøt som trøst.
Jane ble plassert i buret sitt der hun sto lenge og hisset seg opp mot Ronja og Lisja i naboburet.
Jeg skjønner ikke hva som gikk av henne! Hun har gått sammen med Evita og My før uten problemer, men plutselig klikket det for henne. Evita var ikke spesielt nærgående heller, så det var nok helt uten grunn det skjedde. Jane har vært ganske nervøs helt siden jeg fikk henne av "Jane" her på forumet. Hun springer og hopper rundt, og har ikke hatt ro i kroppen. Ikke har hun vært noe spesielt hyggelig mot meg heller, selv om jeg har prøvd å håndtere henne en del daglig. Hun har bitt meg, ikke til blods, men det tyder på at hun ikke trives helt.
Skal jeg avlive henne? Med 8 andre småttiser føler jeg at jeg ikke har tid til å gi henne all den tiden hun trenger, og det kan ikke være bare bare å få omplassert henne siden hun er sånn..
Agressiv
Moderator: Moderatorer
-
- Alfatryne
jeg går ut ifra at hun er arvelig belastet med kjipt gemytt- hvis hun er fra den gjengen med blå toppører fra imazo som endte opp som kastrater og psykiatriske tilfeller rundt om i landet...
om avliving er riktig kan bare du -og muligens en veterinær med spesiell kompetanse på atferd- avgjøre.
du kan vel prøve å holde henne alene og gi henne mye oppmerksomhet.
slik at hun ikke skade de andre rottene, tenker jeg på. om hun skader deg, synes jeg personlig at det har gått for langt.
lykke til!
om avliving er riktig kan bare du -og muligens en veterinær med spesiell kompetanse på atferd- avgjøre.
du kan vel prøve å holde henne alene og gi henne mye oppmerksomhet.
slik at hun ikke skade de andre rottene, tenker jeg på. om hun skader deg, synes jeg personlig at det har gått for langt.
lykke til!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
Hun er ikke fra den blå imazo gjengen "desverre". Hun er fra privat oppdrett med ei dyrebutikk rotte som far og ei rotte fra en annen privat oppdrett som mor om jeg ikke husker helt feil. Hun står nå alene i et bur ved siden av Lisja så hun har litt kontakt med andre rotter. Jeg føler at jeg ikke helt har tid til henne, så jeg har lyst til å prøve å omplassere henne til noen som har bedre tid og tålmodighet. Hun har ikke bitt meg til blods og skadet meg sånn sett, men hun har bitt meg som for å advare at "meg kødder du ikke med".
Har prøvd å få kontakt med den forrige eieren om hva jeg skal gjøre, men har ikke fått noe svar. Får prøve igjen så vi kan bli enige om hva vi kan gjøre.
Har prøvd å få kontakt med den forrige eieren om hva jeg skal gjøre, men har ikke fått noe svar. Får prøve igjen så vi kan bli enige om hva vi kan gjøre.