Snart skal jeg ta med meg fire 2 mnd gamle nakenrotter hjem, 2 gutter og 2 jenter : ) fra dyrebutikken jeg jobber i. De er så nysete, derfor tar vi dem hjem til Hamar hos pappa og gir antibiotika til de 4 som er igjen. Ei på jobben min tok med seg 2 gutter hjem og de ble mye bedre etter antibiotika kuren. Dyrlegen hadde ikke hørt noe ulyd i lungene dems. Så håper de resterende 4 jeg tar med blir bedre : ) Det eneste jeg bekymrer meg for er at de var 3 jenter, men den ene døde. Fikk en kul ved øyet og mista balangsen (bare rullet rundt på ryggen uten kontroll). .Dyrlegen sa det kunne være en ørebetennelse som gikk videre til hjernen(eller noe sånt) som gjorde at dette skjedde. Trist ; ( Men i hvertfall lever de 2 andre og ser friske og fine ut bortsett fra nysingen ! Alle rottene får også av og til litt væske rundt nesen og øynene. En ting til; Den ene jenta gynger mye. Er dette bare pga at hun har rosa/røde øyne ?
Det er jo ikke alle vetrinærer som har noen særlig peiling på disse små dyrene. Er det noen som kan ha bedre peiling på hva dette er eller har noen forslag på hva jeg kan gjøre, hadde jeg blitt utrolig takknemlig!
Nysete nakenrotter
Moderator: Moderatorer
Det var det jeg trodde, har lest om det at de rødøyede gjør dette. Måtte bare forsikre meg 
Ja, det er nakenrottene på Moa
Har ikke hjerte til å se de stå der lenger. Hadde ingen kunne tatt de med seg ville de blitt avlivd. Derfor pratet jeg med pappa i Hamar og vi bestemte oss for å ta de med dit. Jeg kan ikke ha de her i Ålesund, da jeg allerede har to hjemme som jeg ikke vil skal bli smittet.
Men jeg tenker også litt på om det kan være støv/høy allergi eller noe lignende ? I dyrebutikken er det jo utrolig mye støv. De blir også utsatt for trekk. Håper de blir friske når jeg fåt tatt de med til et varmt og godt hjem

Ja, det er nakenrottene på Moa

Har ikke hjerte til å se de stå der lenger. Hadde ingen kunne tatt de med seg ville de blitt avlivd. Derfor pratet jeg med pappa i Hamar og vi bestemte oss for å ta de med dit. Jeg kan ikke ha de her i Ålesund, da jeg allerede har to hjemme som jeg ikke vil skal bli smittet.
Men jeg tenker også litt på om det kan være støv/høy allergi eller noe lignende ? I dyrebutikken er det jo utrolig mye støv. De blir også utsatt for trekk. Håper de blir friske når jeg fåt tatt de med til et varmt og godt hjem