når rotten skriker

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottepasseren

når rotten skriker

Post by Rottepasseren »

Den ene rotten jeg har skriker når jeg løfter/griper ham. Den andre skriker ikke i denne situasjonen. Er dette fordi han er redd, eller at det er vondt? Jeg er ikke hardthendt med de, så denne skrikingen bekymrer meg litt.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Redd....Men det går nok over når den blir trygg på deg ;)

Synnøve
Stjeler mat

Post by Synnøve »

Kanskje den ikke er trygg nok på at du ikke er noe farlig som vil ta deg?

Kanskje du skal prøve å gi den godtbiter fra hånda, la den få komme bort å snuse på deg av seg selv. Så blir den nok snart bedre:)

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Forhåpentligvis går det over, men noen rotter liker bare ikke å bli løftet ut av buret. Jeg har en slik. Han kan gjerne løftes når han blir luftet, og kan godt klatre ut av buret og opp på skulderen min når han føler for det. Men hvis jeg tar tak i han inne i buret blir det nesten alltid hyl og skrik :geek: Og andre har rotter som aldri vil bli løftet, uansett :roll:

Rottene har mye lettere for å akseptere løfting hvis man støtter bakbena deres eller rumpa. Dessverre er det ikke alle bur hvor det er mulig å få inn begge hendene for å løfte skikkelig :rat:

Rottepasseren

Post by Rottepasseren »

han skriker når han sitter på meg og jeg prøver å flytte på ham, og når han forviller seg ned på databordet , har de med meg innimellom når jeg er på nett, da er problemet å få tak i ham. Det ender gjerne med at jeg må fange ham, og da skriker han. han er nok kanskje redd ja. lille tassen, jeg er jo ikke noe farlig for ham:(

Post Reply